۲۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۳
۳ پروژه تولیدی از صنایع کوچک و متوسط در آبادان افتتاح شد
طی آئینی؛

۳ پروژه تولیدی از صنایع کوچک و متوسط در آبادان افتتاح شد

آبادان- امروز و در پنجمین مرحله از اجرای طرح از آزادسازی خرمشهر تا شکست حصر آبادان سه پروژه تولیدی به طور رسمی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار بازار، معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار سازمان منطقه آزاد اروند ظهر سه شنبه در حاشیه این آئین که در شهرک صنعتی برگزار شد، اظهار کرد: این سه واحد از سری واحدهای کوچک و متوسط بود که میزان سرمایه گذاری برای راه اندازی آنها معادل ۲۰۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی است.

سید علی موسوی میزان اشتغالزایی این واحدهای تولیدی را ۲۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: این سه واحد برای بیش از ۵۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۵۰ نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد کردند.

وی با تاکید بر اینکه فعالیت این صنایع گامی در راستای خودکفایی کشور است، توضیح داد: کالایی که امروز در منطقه تولید می شود پیش تر از چین وارد می شد اما اکنون مواد اولیه این کالاها از داخل تامین می شود و علاوه بر اینکه تامین کننده نیازهای داخلی خواهند بود صادرات به کشورهای حوزه خلیج فارس را نیز انجام می دهند.

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار سازمان منطقه آزاد اروند با بیان اینکه حمایت از صنایع کوچک و متوسط سیاست عمده سازمان منطقه آزاد اروند است، افزود: این صنایع مزایای بسیاری از جمله بهره برداری سریع، اشتغالزایی خوب دارد و تامین کننده نیازهای شبکه توزیع و صنایع سنگین و بزرگ هستند.

به گزارش خبرنگار بازار، کیسه های پلی پیلن، خوشبوکننده و بوگیر و کالاهای خواب و منسوجات عمده تولیدات این واحدهای تازه افتتاح شده است.

پروژه نخست افتتاح شده خط تولید انواع بوگیر بود که میزان سرمایه گذاری در آن معادل ۷۷ میلیون ریال بوده و زمینه اشتغال مستقیم و غیر مستقیم ۱۲ نفر را ایجاد کرده است.

۲۳میلیارد ریال و ایجاد اشتغال ۱۵ نفر به صورت مستقیم و ۳۰ نفر غیر مستقیم و خط تولید انواع کیسه‌های پلی پیلن بافته شده با حجم سرمایه‌گذاری بیش از ۵۵میلیون ریال و ایجاد اشتغال مستقیم برای ۱۸ نفر و غیر مستقیم ۱۹ نفر از دیگر پروژه های افتتاح شده در سایت صنعتی شماره دو آبادان بود.

کد خبر: ۲۹٬۸۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha