۲۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۴
سمنان یکی از مرغوب‌ترین فرو سیلیس‌های کشور را تولید می‌کند
استاندار سمنان:

سمنان یکی از مرغوب‌ترین فرو سیلیس‌های کشور را تولید می‌کند

سمنان- استاندار سمنان با اشاره به فعالیت کارخانه فرو سیلیس سمنان به‌صورت سه نوبت و با ظرفیت بالا، گفت: این کارخانه یکی از مرغوب‌ترین فرو سیلیس‌های کشور را تولید می‌کند و لذا از لحاظ اقتصادی اهمیت بالایی برای استان دارد.

به گزارش خبرنگار بازار، علی‌رضا آشناگر صبح سه‌شنبه در حاشیه بازدید از کارخانه فروسیلیس و فسفات سمنان، بابیان اینکه فرو سیلیس یکی از مهم‌ترین کارخانه‌های استان محسوب می‌شود، تأکید داشت: به دنبال رفع مشکلات این کارخانه هستیم.

وی افزود: این کارخانه تأمین نیازهای آلیاژ و ذوب کشور را تأمین می‌کند لذا دارای اهمیت است.

استاندار سمنان گفت: این کارخانه همچنین تولیدات باکیفیتی دارد و مشکل کارگری نیز ندارد و امیدواریم این واحد به سمت صادرات هم پیش برود.

آشناگر بیان کرد: طرح توسعه این واحد در دست پیگیری است که توجه به حفظ محیط‌زیست و برطرف کردن دغدغه‌های محیط زیستی را موردتوجه قرار خواهند داد.

وی گفت: فروسیلیس همچنین از غبار تولیدی خودش محصولی را تولید می‌کند که اتفاقاً هم بازار خوبی در داخل دارد و هم تا حدی می‌توان خیال فعالان محیط‌زیست را نیز از بابت شیوع آلایندگی راحت سازد خوشبختانه این کارخانه مسائل زیست‌محیطی را رعایت می‌کند و هم‌اکنون به‌صورت سه نوبت مشغول کار است.

استاندار سمنان درباره دیگر کارخانه نیز، گفت: فسفات در حقیقت مواد اولیه نهاده های دام و طیور است و این کارخانه خوشبختانه با عزم خوبی که متخصصان داخلی ما دارند، کارش را به خوبی دنبال می‌کند اما در برخی اقلام مواد اولیه مشکلاتی دارند که نیازمند تضمین روانی برای تهیه آن ها هستند.

آشناگر تاکید کرد: این مواد عموماً خاک وارداتی محسوب می شوند که ما برای برطرف کردن دغدغه این کارخانه نیز مکاتباتی را صورت خواهیم داد.

وی بیان داشت: این کارخانه معتقد است توان تامین فسفات کشور را دارد و نیاز به واردات نیست در نتیجه اگر بتوانیم از این واحد حمایت کنیم قطعا نتایج خوبی را برای اقتصاد کشور خواهیم داشت.

کد خبر: ۲۹٬۷۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha