۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۲
صادرات شیر را با اظهارات نادرست به خطر نیندازید
یک نماینده مجلس:

صادرات شیر را با اظهارات نادرست به خطر نیندازید

نماینده مجلس با اشاره به اینکه وضعیت کشور ما از نظر میزان تولیدات بخش کشاورزی و دامپروری بد نیست، گفت: موضوعاتی از جمله وجود سموم و آنتی بیوتیک ها در شیر دام های کشور صحت ندارد و در تولید شیر استاندارد های کافی لحاظ می شود.

علی ابراهیمی عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس در گفت و گو با خبرنگار بازار، درباره وجود میزان غیرمجاز سم آفلاتوکسین در شیرهای تولیدی کشور و سالم نبودن برخی از این تولیدات گفت: شیر در کشور بر اساس معیارهای  استاندارد تولید می شود و سلامت آنها در حدی است که از آن شیرخشک و سایر محصولات نیز به تولید می رسند.

ابراهیمی درباره اینکه در شرکت های تولیدی لبنیات مشاهده می شود که ماست های مرجوعی تاریخ مصرف گذشته و ترش شده را دور نمی ریزند و آنها را به محصولات دیگر نظیر دوغ و ... تبدیل می کنند، در پاسخ به سلامت این محصولات افزود:  شرکت های تولیدی از این ماست ها، سایر محصولات لبنی را تولید می نمایند؛ چون زمانی که ماست ترش می شود، قابلیت کره گیری می یابد و می توان از آنها محصولات دیگری به دست آورد؛ البته هنگامی که بار میکروبی ماست بالا می رود باید دور ریخته شود.

این نماینده مجلس در خصوص استفاده از نان کپک زده و تراریخته های کنترل نشده به عنوان خوراک دام در برخی گاوداری ها و همچنین استفاده از آنتی بیوتیک برای کنترل عفونت های دامها که ممکن است وارد شیر شود و به سلامت انسان آسیب برساند، اضافه کرد: این موضوعات درست نیست چون اکنون قیمت گاوها بسیار بالا است و برخی از آنان ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان قیمت دارند؛ پس برای دامدار مهم است که برای حفاظت از سرمایه خود، زنده ماندن و رشد آن دام غذای آلوده نخورد و به سلامت آن به خوبی توجه شود.

وی ادامه داد: شاید در برخی از دامداری های سنتی از نان کپک زده برای تغذیه و از آنتی بیوتیک و وایتکس به میزان کنترل نشده برای عفونت زدایی از دام استفاده شود ولی این موضوعات در دامپروری های صنعتی مورد بررسی قرار می گیرند تا امنیت غذایی مصرف کنندگان تحت شعاع نباشد؛ به طور کلی وضعیت کشور ما از نظر میزان تولیدات بخش کشاورزی و دامپروری بد نیست.

ابراهیمی تصریح کرد: اعتبار شیر در کشور ما بسیار مهم است، چون به بازارهای خارجی نیز ارسال می شود و لازم است از سلامت کافی و مورد نیاز برخوردار باشد؛ به طور کلی اکنون تولید تخم مرغ، مرغ و گوشت قرمز در کشور ما در وضعیت خوبی قرار دارد و نباید اجازه داد که با اظهارات نادرست مصرف و صادرات این محصول مورد نیاز بدن را به خطر انداخت.

کد خبر: ۲٬۹۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha