۲۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۲
نوغانداران ۳۹۰ میلیارد ریال درآمد کسب کردند
رئیس مرکز نوغانداری کشور:

نوغانداران ۳۹۰ میلیارد ریال درآمد کسب کردند

رشت- رئیس مرکز نوغانداری کشور میزان درآمد حاصل از نوغانداری و فروش پیه تر ابریشم را در سال جاری ۳۹۰ میلیارد ریال ذکر کرد.

به گزارش بازار به نقل از مرکز نوغانداری شمال، عدیل سروی با شاره به پایان خرید تضمینی پیله تر ابریشم از نوغانداران، اظهار کرد: امسال شاهد تولید هزار و ۶۵۰ تن پیله تر ابریشم در کشور بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه با توجه به تولید ۹۸۰ تن پیله تر ابریشم در سال گذشته امسال شاهد افزایش ۱۹ درصدی تولید پیله تر هستیم، گفت: میزان درآمد کسب شده نوغانداران از فروش پیله تر ابریشم برای امسال ۳۹ میلیارد تومان بوده است.

رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور با بیان اینکه سهم استان گیلان از این میزان تولید، ۵۶۰ تن پیله تر بوده است، گفت: ۳۰ درصد پیله تر ابریشم کشور در استان گیلان تولید شده است.

وی با اشاره به توزیع ۴۶ هزار و ۱۰۰ جعبه تخم نوغان در میان نوغانداران کشور، تصریح کرد: ۲۵ هزار خانوار در تولید پیله تر ابریشم در ۲۲ استان کشور فعالیت می‌کنند.

سروی زرگر در ادامه به توزیع بیش از ۱۶ هزار جعبه تخم نوغان در استان گیلان اشاره و با بیان اینکه امسال ۵۶۰ تن پیله تر در استان تولید شده است، گفت: بیش از ۹۵ درصد پیله‌های تر تولید شده در گیلان توسط تجار و بازرگانان خریداری شده است.

وی با بیان اینکه تعاونی روستایی گیلان امسال بیش از ۵ تن پیله تر ابریشم با کیفیت متوسط خریداری کرده است، اظهار کرد: ۳۶۰ میلیون تومان از سوی تعاون روستایی گیلان بابت خرید تضمینی پیله تر به حساب نوغانداران واریز شده است.

کد خبر: ۲۹٬۶۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha