۲۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۳
آغاز برداشت خارک در استان بوشهر/ تولید خرما افزایش می‌یابد
معاون جهاد کشاورزی بوشهر:

آغاز برداشت خارک در استان بوشهر/ تولید خرما افزایش می‌یابد

بوشهر - عمرانی، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از آغاز برداشت خارک در استان بوشهر خبر داد و گفت: پیش‌بینی می شود امسال شاهد افزایش برداشت خرما در استان باشیم.

خسرو عمرانی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: نخل و خرما از ظرفیت‌های مهم استان بوشهر است و سالانه بیش از ۱۷۰ هزار تن محصول از شش میلیون اصله نخل در سطح ۳۴ هزار هکتار اراضی باغات استان برداشت می‌شود.

وی با اشاره به آغاز برداشت محصول خارک در باغات استان بیان کرد: پیش‌بینی می شود حدود هش هزار تن خارک از نخلستان‌های استان بوشهر برداشت شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از پیش‌بینی افزایش چهار هزار تنی خرما در سال جاری خبر داد و اضافه کرد: مهمترین ارقام خرمای استان بوشهر کبکاب، خاصویی، زاهدی و شکر است.

وی با اشاره به برداشت خارک در استان از اواخر تیرماه تا مهرماه افزود: به منظور نگهداری محصول خرمای تولیدی در استان بوشهر ظرفیت سردخانه‌های استان بوشهر در حال افزایش است.

عمرانی از افزایش حدود ۲۰ درصدی ظرفیت سردخانه‌های استان بوشهر در سال جاری نسبت به سال قبل خبر داد و گفت: بخشی از محصول خارک در استان و کشور مصرف می‌شود و بخشی هم به خارج از کشور صادر می‌شود.

کد خبر: ۲۹٬۵۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha