۲۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹
سالانه ۲۹۵ هزار تن محصولات باغی در لرستان تولید می‌شود
مدیرباغبانی جهاد کشاورزی لرستان:

سالانه ۲۹۵ هزار تن محصولات باغی در لرستان تولید می‌شود

لرستان- احمدوندی، مدیر باغبانی جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه ۴۲ هزار و ۵۰۰ هکتار سطح باغات استان است، گفت: سالانه ۲۹۵ هزار تن محصولات باغی تولید می‌شود.

علیرضا احمدوندی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: ۴۲ هزار و ۵۰۰ هکتار سطح باغستان است که از این سطح ۲۹۵ هزار تن محصول تولید می‌شود.

وی افزود: اکثر باغداران تولیداتشان را به صورت مستقیم وارد بازار می‌کنند و دلالان کمتر در این راستا حضور دارند، ۲۸ گونه باغی در استان داریم و محصولاتی از جمله گیاهان دارویی، گلخانه‌ای و زعفران در استان کشت می‌شود.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی لرستان عنوان کرد: در راستای باغات استان رتبه ۲۱ کشور را داریم؛ سطح باغات آلبالو ۴۵۲ هکتار است که ۸۳۵ تن برداشت می‌شود، همچنین سطح باغات گیلاس هزار و ۹۲هکتار است که چهار هزار و ۹۷۹تن برداشت می‌شود.

احمدوندی تصریح کرد: سطح باغات آلو گوجه‌ای ۵۰ هکتار بود که تقریبا ۳۳۶ تن تولید می‌شود، ۱۲هزار و ۴۵۹ تن نوع دیگری از آلو تولید می‌شود، همچنین سطح باغات شلیل ۴۹۲هکتار است که چهار هزار و ۷۷۶ تن تولید می‌شود.

وی اظهار کرد: سطح باغات زردآلو و قیسی سه هزار و ۵۵۲ هکتار است که ۳۰هزار و ۶۷۱ تن تولید می‌شود و تولید شفتالو در استان ۱۹۳ تن است.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی لرستان گفت: سطح باغات گردو در استان ۱۴هزار هکتار، بادام چهار هزار هکتار، انگور سه هزار و ۳۰۰ هکتار، انار ۲۰۳ هزار هکتار و انجیر هزار و ۷۰۰ هکتار است.

وی اظهار داشت: فقط در زمینه زردآلو هسته‌دار و گلابی به دلیل تگرگ و سرمایی که در فروردین ماه بود کاهش محصول داشته‌ایم، در راستای سایر محصولات نسبت به سال گذشته بین سه تا پنج درصد افزایش تولید را داشته‌ایم.

کد خبر: ۲۹٬۵۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha