۲۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳
بیت‌کوین سد مقاومت ۱۰ هزار دلار را می شکند/ سرمایه‌گذاران مراقب باشند!
گزارش «بازار» از معاملات در فضای مجازی؛

بیت‌کوین سد مقاومت ۱۰ هزار دلار را می شکند/ سرمایه‌گذاران مراقب باشند!

طبق پیش بینی کارشناسان اقتصاد فضای مجازی و رمز ارز، حرکت رو به رشد سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال برای خرید بیت کوین و سایر ارزهای مجازی موجب خواهد شد تا طی ماههای آینده بیت کوین سد قیمت ۱۰ هزار دلاری را بشکند.

اسدالله خسروی؛ بازار: قیمت بیت کوین در بازار آزاد امروز دوشنبه ۲۳ تیر با ۱۰ دلار افزایش با رقمی ۹,۲۸۱ دلار معامله شد. این افزایش قیمت در حالی است که طی ماههای گذشته با شیوع ویروس کرونا قیمت ارزهای دیجیتال به یک باره فرو ریخت و قیمت بیت کوین به زیر ۷ هزار دلار رسید.
البته معامله در بازار مجازی رمز ارزها همیشه سودآور نیست این بازار تقریبا فریبنده برخی مواقع سرمایه سرمایه گذاران را می بلعد. کارشناسان چنین بازاری، معتقدند؛ سرمایه گذاران برای کسب سود از این بازار پرریسک نباید سرمایه زیادی را به این بازار بیاورند بلکه فقط با اختصاص بخشی از سرمایه های خود به این بازار ورود کنند تا در صورت زیان احتمالی همه سرمایه ها یشان از بین نرود.  
 

نهنگ ها بیت کوین را گران کردند
در این باره محسن رضایی صدرآبادی در گفتگو با « بازار» به نوسان قیمت ارزهای مجازی طی دو سه ماه خیر اشاره کرد و گفت: قیمت بیت کوین در ۲ ماه گذشته بار سیر نزولی همراه بود و ارزش آن به شدت پایین آمد اما اخیرا با ورود نهنگ ها ( اصطلاح نهنگ، به سرمایه گذاران بسیار قوی که توان خرید و فروش کلی ارزهای مجازی را دارند) به این معاملات، قیمت ارزهای مجازی روندی رو به رشد گرفته و اکنون ارزش هر بیت کوین به بیش از ۹ هزار دلار رسیده است.
وی با بیان اینکه «ورود نهنگ ها» به بازار رمز ارزها تقاضا برای خرید همچنین مصرف بیت کوین را افزایش داده است، اظهار داشت: پیش بینی می شود با توجه به وضعیت نامناسب اقتصاد جهانی و تلاش خیلی از فعالان چنین بازاری برای کسب سودآوری بدنبال بی رمقی بازارهای سرمایه در دنیا، قیمت بیت کوین همچنان بر مدار رشد قرار گیرد و به تازگی با شکستن سد ۱۰ هزار دلاری همچنین حرکتی رو به جلو قیمت آن به حدود ۱۳ هزار دلار برسد.
رضایی صدرآبادی خاطرنشان کرد: افزایش حجم معاملات سرمایه گذاران در بازار مجازی رمز ارزها از یک سو و تلاش فعالان اقتصادی برای حفظ سرمایه هایشان از سوی دیگر زمینه ورود خیلی ها را به ابن بازار فراهم کرده است تا قیمت بیت کوین افزایشی شود.
 

همه سرمایه های خود را به بازار مجازی نبرید
وی در پاسخ به این سوال که با توجه به رشد فرهنگ سرمایه گذاری در بازار سرمایه کشورمان و از طرفی روی آوری خیلی ها به معامله مجازی ارزهای دیجیتال که معمولا با کسب سود نیز همراه است، توصیه شما به سرمایه گذاران در این بخش برای حفظ سرمایه هایشان چیست؟ گفت: سرمایه گذاری در بازار مجازی ارزهای دیجیتال ریسک بسیار بالایی دارد چرا که این بازار جایگاه مشخص و متمرکزی ندارد بنابراین به فعالان این بازار توصیه می شود برای ورود به دادو ستد ارزهای مجازی مبلغ بالایی را به این بازار نبرند تا در صورت شکست احتمالی و یا بر خی مشکلات چون بسته شدن سایت های معاملاتی متضرر نشوند.
این کارشناس اقتصاد فضای مجازی و رمز ارز در ادامه گفت: به طور مثال برای ورود به این بازار نباید هیجانی رفتار کرد و با کسب سود مناسب در چند معامله همه و یا بخش عمده ای از سرمایه ها را وارد فراوان چنین بازار نمود. چرا که معلوم نیست در این بازار چه اتفاقی رخ می دهد. بنابراین چنانچه فردی ۱۰۰۰ دلار سرمایه دارد به نظر می رسد باید ۵۰ دلار از این سرمایه را برای سودآوری به این بازار اختصاص دهد زیرا بازار رمز ارزها فریبنده است و احتمال از بین رفتن سرمایه ها در این بخش وجود دارد.

زیان شدید سرمایه گذاران بیت کوین در پی کاهش قیمت نفت
وی به زیان سنگین سرمایه گذاران این بازار در سه چهار سال گذشته اشاره کرد و افزود: خیلی از سرمایه گذاران برای خرید گرام تلگرام اقدام به خرید سهام این شرکت بزرگ و معتبر کردند اما پس از مدت کوتاهی امریکا برند تلگرام را متوقف کرد و سرمایه گذاران بشدت زیانده شدند. بنابراین معامله گران ارزهای مجازی باید در خریدها بسیار حساس باشند و برای کسب سود هر چه بیشتر به طمع نیفتند و همه سرمایه هایشان را به این بازار نبرند چرا این بازار بازاری مشخص نیست.
به گزارش بازار، اواخر اسفند ماه سال گذشته ارزش ارزهای مجازی بشدت سقوط کرد. طوری که سقوط ۲۶ میلیارد دلاری ارزش ارزهای مجازی طی ۲۴ ساعت اتفاق افتاد.علت این سقوط آزاد، کاهش ۳۰ درصدی قیمت نفت بود.در چنین شرایطی با کاهش قیمت بیت کوین سرمایه گذاران این بازار را به خاک سیاه نشستند این اتفاق زمانی رخ داد که  بازارهای ارز مجازی پس از پایین آمدن قیمت نفت و کاهش بیشتر بازار سهام  سقوط کردند.
گفتنی است؛ «رمز ارزها» جزو جدیدترین محصولات فناوریهای نوین در عرصه تجارت است. این ارزها با بهره‌گیری از یک سامانه غیرمتمرکز و غیر کنترلی، از جهت نرم‌افزاری مدعی عدم کنترل هرگونه واسط هستند؛ از سوی دیگر اما مکانیزمهای تشدید پذیر سفته‌بازی و بورس‌بازی ــ به عبارت بهتر قمار ــ در فرآیندهای خرید و فروش این ارزها بصورت فزاینده‌ای در حال رشد است. از مشهور ترین این ارزها می توان به "بیت کوین" اشاره کرد.

کد خبر: ۲۹٬۵۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha