۲۲ تیر ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۹
طرح تضمین تامین کالاهای اساسی با قید یک فوریت تقدیم هیئت رئیسه شد
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

طرح تضمین تامین کالاهای اساسی با قید یک فوریت تقدیم هیئت رئیسه شد

حاجی‌بابایی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: طرح تضمین تامین کالاهای اساسی و دارو اقشار آسیب‌پذیر با قیمت مناسب با قید یک فوریت تقدیم هیئت رئیسه مجلس شده و کمیته‌های مربوطه فردا در نوبت صبح و روز سه‌شنبه جزئیات طرح بررسی خواهد شد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، حمیدرضا حاجی‌بابایی رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با اشاره به تدوین طرح تضمین تامین کالاهای اساسی و دارو اقشار آسیب‌پذیر با قیمت مناسب در این کمیسیون گفت: این طرح با قید یک فوریت تقدیم هیئت رئیسه مجلس شده است و کمیته‌های مربوطه فردا در نوبت صبح و همچنین سه‌شنبه جزئیات طرح را بررسی خواهند کرد.

وی با بیان اینکه دهک‌های پایین جامعه با وضعیت فعلی کشور در بحث گرانی‌ها و تورم دچار مشکل اساسی شده‌اند، افزود: حدود ۱۰.۵ میلیارد دلار ارز یارانه‌ای ۴۲۰۰ تومانی در سال جاری به کالاهای اساسی اختصاص داده شده و از سوی دیگر ۲۵۰ هزار میلیارد تومان درآمد حاصل از تبصره ۱۴ است، همچنین موارد گوناگون دیگری هم برای کمک به اقشار مختلف جامعه در بودجه امسال قرار داده شده است.

توزیع کالاهای اساسی با کارت‌های هوشمند
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس تصریح کرد: این کمک‌ها باید با استفاده از کارت‌های الکترونیکی و کارت‌های هوشمند ساماندهی شود و بتوانیم در یک فرصت تعریف شده در حالی که دهک‌های پایین جامعه تحت فشار مشکلات اقتصادی هستند، کالاهای اساسی را در اختیارشان قرار دهیم.

حاجی‌بابایی تاکید کرد: وظایف بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و دارایی و ... در طرح تضمین تامین کالاهای اساسی و دارو اقشار آسیب‌پذیر با قیمت مناسب کاملا مشخص شده است و براساس این طرح دولت مکلف به انجام کاری تعریف شده از سوی مجلس خواهد شد تا بتوان در شرایط فشار اقتصادی از بروز تورم بیشتر و افزایش نقدینگی در جامعه جلوگیری کرده و اقشار ضعیف را هم تحت حمایت مناسب قرار داد.

کد خبر: ۲۹٬۴۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha