۲۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۴
تأخیر در اجرای طرح پرداخت کمک هزینه ودیعه مسکن/ دستور العمل باید اصلاح شود
عضو کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد

تأخیر در اجرای طرح پرداخت کمک هزینه ودیعه مسکن/ دستور العمل باید اصلاح شود

خانی، عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: یکی از مشکلات طرح پرداخت کمک هزینه ودیعه مسکن، الزامات و محدودیت های اعمال شده است، بر اساس برنامه دولت، تسهیلات مذکور در تهران به مساکن زیر ۷۵ متر و در شهرهای دیگر به مساکن زیر ۹۰ متر پرداخت خواهد شد، با این شرایط، بسیاری از مردم نمی توانند از این طرح استفاده کنند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علی اصغرخانی عضو کمیسیون عمران مجلس، با انتقاد از وضعیت بازار اجاره مسکن، گفت: در شرایط کنونی نرخ اجاره مسکن به میزان چشمگیری بالا رفته و متأسفانه به دلیل نبود نظارت، مالکان قیمت اجاره را به صورت سلیقه ای اعلام می کنند، البته دولت اخیر به دلیل شیوع بیماری کرونا، افزایش حداکثر ۲۵ درصدی قیمت اجاره را اعلام کرد.

دستور العمل افزایش ۲۵ درصد نرخ اجاره مسکن بسیار بالا است
نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به نظر من افزایش ۲۵ درصد نرخ اجاره مسکن نیز بسیار بالا است، زیر در سال های گذشته قیمت اجاره حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد بالا رفت و افزایش ۲۵ درصد بسیاری از مستأجران را دچار مشکل می کند، هر چند که بر اساس گزارش های واصله، برخی مالکان به دنبال آن بودند که نرخ اجاره را در قراردادهای جدید ۴۵ تا ۵۰ درصد افزایش دهند.

 تمام شهرها باید در طرح پرداخت کمک هزینه ودیعه مسکن دیده شوند
وی با اشاره به برنامه دولت برای پرداخت کمک هزینه ودیعه مسکن در تهران، گفت: در شرایط کنونی دولت تمام تمرکز خود را برای پرداخت کمک هزینه در پایتخت کرده است، اما قطعا تمام شهرها باید در این طرح به خوبی مورد توجه قرار گیرد، زیرا قیمت ها در روستاها و شهرهای زیر ۲۰۰ نفر بالا رفته است.

عدم اجرای طرح پرداخت کمک هزینه ودیعه مسکن
اصغرخانی با انتقاد از عدم اجرای طرح پرداخت کمک هزینه ودیعه مسکن، گفت: در شرایط کنونی در اواسط فصل نقل و انتقال اجاره مسکن قرار داریم، اما هنوز زمان اجرای برنامه مذکور مشخص نیست، بنابر این دولت باید نسبت به اجرای طرح مذکور اقدام کند تا مستأجران بتوانند از ظرفیت های آن به خوبی استفاده کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات طرح پرداخت کمک هزینه ودیعه مسکن، الزامات و محدودیت های اعمال شده است، بر اساس برنامه دولت، تسهیلات مذکور در تهران به مساکن زیر ۷۵ متر و در شهرهای دیگر به مساکن زیر ۹۰ متر پرداخت خواهد شد، با این شرایط، بسیاری از مردم نمی توانند از این طرح استفاده کنند.

دولت باید دستور العمل اجرای طرح پرداخت کمک هزینه ودیعه مسکن را اصلاح کند
وی گفت: به نظر من دولت باید دستور العمل اجرای طرح پرداخت کمک هزینه ودیعه مسکن را اصلاح کند تا تسهیلات مذکور بر اساس متراژ، منطقه و کیفیت ساختمان ارائه شود.

کد خبر: ۲۹٬۴۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha