۲۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵
کرج در تولید ژل رویال پیشتاز است
مدیر جهاد کشاورزی کرج:

کرج در تولید ژل رویال پیشتاز است

کرج- مدیر جهاد کشاورزی کرج گفت: سال گذشته ۱۴۸ کیلوگرم ژل رویال در استان تولید شد که شهرستان کرج با تولید ۱۲۶ کیلوگرم از آن توانست ۸۵ درصد تولید این محصول را به خود اختصاص دهد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی کرج، اسماعیل صارمی در مراسم روز مزرعه ژل رویال که صبح یکشنبه در یکی از باغات آسارا و با حضور کارشناسان و بهره برداران این حوزه استان برگزار شد، گفت: سالانه سه هزار و ۳۰۰ کیلوگرم ژل رویال در کشور تولید می شود که به عنوان یک آنتی بیوتیک طبیعی و قوی نقش دارویی موثری دردرمان بیماران سرطانی، درمان نازائی، تقویت سیستم دفاعی بدن و قوای جسمانی و غیره دارد.

وی با اشاره به تولید سالانه ۱۰۰ کیلوگرم ژل در یکی از زنبورستان های کرج گفت: سال گذشته شهرستان کرج ۸۵ درصد تولید ژل استان را به خود اختصاص داد.

وی افزود: تنوع گیاهی بخش آسارا باعث بالارفتن کیفیت و عطر محصولات زنبورستان‌های شهرستان می شود، لذا با داشتن چنین پتانسیلی و نیز حضور زنبورداران موفق، انتقال این دانش به دیگر زنبورداران برای نیل به جهش تولید در قالب طرح یاوران تولید ضروری به نظر می رسد.

به گزارش بازار، قیمت مصوب صندوق توسعه ملی برای ژل رویال هر کیلوگرم پنج میلیون تومان است و قرص ژل رویال هم در کشور تولید شده و نیازی به واردات نیست.

کد خبر: ۲۹٬۳۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha