۲۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۴
ثبت ۶۰ هزار تقاضا برای خودروی k۱۳۲/ هیچ سهمیه ویژه ای به نمایندگی های فروش اختصاص نمی‌دهیم
قائم مقام مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در پاسخ به بازار

ثبت ۶۰ هزار تقاضا برای خودروی k۱۳۲/ هیچ سهمیه ویژه ای به نمایندگی های فروش اختصاص نمی‌دهیم

قائم مقام مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از ثبت ۶۰ هزار تقاضای خرید برای خودرو k۱۳۲ خبر داد و گفت: دعوتنامه های دنا پلاس اتوماتیک از اوایل مرداد ماه برای مشتریان ارسال می شود.

به گزارش بازار، محسن ‌ناقدی برادران قائم مقام مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در بازاریابی، فروش و خدمات پس از فروش، از ثبت حدود ۶۰ هزار تقاضای خرید در قالب مشارکت در تولید برای k۱۳۲ خبر داد و  در رابطه با قیمت این محصول گفت:‌ مبلغ تعیین شده در طرح مشارکت در تولید این محصول، به صورت علی الحساب تعیین شده و قیمت نهایی آن پس از ارایه مستندات از سوی ایران خودرو، توسط مراجع ذیصلاح در قیمت گذاری تعیین خواهد شد. ایران خودرو بر اساس قیمت مصوب نهادهای مرتبط محصول را به فروش خواهد رساند.

ناقدی افزود:‌ این خودرو در مقایسه با خودروهای هم کلاس و مشابه، با سطح قیمتی رقابتی، مناسب و عادلانه ای به مشتریان عرضه خواهد شد.

ارسال دعوتنامه دنا پلاس اتومات از مرداد
او همچنین از با بیان اینکه دعوتنامه های دنا پلاس اتوماتیک از اوایل مرداد ماه برای مشتریان ارسال می شود، گفت: از ابتدای سال تا امروز ۱۴۲ هزار دستگاه خودرو در ایران خودرو تولید شده که نسبت به سال گذشته ۳۱ درصد رشد نشان می‌دهد.

ناقدی برادران تاکید کرد: از هفته آینده در صورت تصویب کمیته مقابله با تحریم، شماره‌گذاری و تحویل ۵هزار تاکسی و وانت دوگانه سوز حل می شود.

قائم مقام مدیرعامل ایران خودرو همچنین در پاسخ به سوال بازار در رابطه با سهمیه نمایندگی‌های فروش گفت: از سال ۹۷ تا کنون نمایندگی‌های فروش هیچ سهمیه ویژه‌ای  را در اختیار نداشته و از هیچ امتیاز ویژه‌ای برخوردار نیستند.  

دور جدید پیش فروش خودرو بعد از تحویل تعهدات قبلی 
قائم مقام مدیرعامل ایران خودرو با بیان این مطلب افزود: در تلاش هستیم تا قبل از پایان این ماه به عدد قابل توجهی در تحویل خودرو دست یابیم و پس از اتمام تحویل خودروها، دور جدید فروش فوق العاده آغاز خواهد شد.

به گفته او، از ۲۵ آبان ماه سال ۹۸ گروه صنعتی ایران خودرو هیچ تعهد معوقی برای فروش فوری نداشته است و همه فروش های فوری قبل از زمان تعهد تحویل داده شده است.

ناقدی  با بیان این که با افزایش تولید به دنبال کاهش تعهدات معوق هستیم، گفت: در ۴ ماه نخست امسال و ۶ ماه پایانی سال گذشته ایران خودرو هیچ تعهد معوقی برای خود ایجاد نکرده است. همچنین از ابتدای سال جاری تا ۱۸ تیرماه ۹۳ هزار و ۴۴ دستگاه خودرو تحویل مشتریان شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۲ درصد رشد نشان می دهد.

این مقام مسئول در صنعت خودرو سازی، با وجود مشکلات تحریم و کرونا و همچنین بدعهدی شرکای خارجی خوشبختانه روند تعهدات معوق این خودرو ساز ۷۰ درصد بهبود یافته و بسیاری از این تعهدات ساماندهی شده است. ‌

ناقدی با اشاره به این که با تکمیل خودروهای ناقص، تعداد خودروهای تحویلی به مشتریان افزایش خواهد یافت، خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تا ۱۸ تیرماه، ۱۰۵ هزار و ۲۳۱ دستگاه تجاری سازی شده که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۴درصد رشد نشان می دهد.

کد خبر: ۲۹٬۱۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha