۲۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۶
۵۲ پروژه جهش تولید در اردبیل اجرا می‌شود
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اردبیل:

۵۲ پروژه جهش تولید در اردبیل اجرا می‌شود

اردبیل - رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اردبیل گفت: در سال جهش تولید ۵۲ پروژه عمرانی و تولیدی در استان اجرایی و عملیاتی می‌شود.

به گزارش خبرنگار بازار، داود شایقی صبح شنبه در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه در محل سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اردبیل اظهار کرد: به دنبال پیگیری چندین ماهه استاندار و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، در هفته گذشته تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان برنامه‌وبودجه و استانداری اردبیل به امضاء رسید تا در سال جهش تولید ۵۲ پروژه در این استان اجرایی و عملیاتی شود.

وی خاطرنشان کرد: این پروژه‌ها شامل ۱۷ پروژه عمرانی و ۳۵ پروژه تولیدی است که با تزریق تسهیلات موردنیاز سعی بر راه‌اندازی واحدهای راکد و نیمه فعال است تا با پیشرفت مناسب این پروژه‌ها به سرانجام برسد.

کمک ویژه به تقویت زیرساخت‌های گردشگری اردبیل
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: در بخش عمرانی بیشترین توجه و تمرکز روی زیرساخت‌های گردشگری است که اولویت مهم توسعه استان به شمار می‌رود.

شایقی افزود: برای پروژه زیرساختی دربند هیر ۱.۵ میلیارد تومان، زیرساخت منطقه گردشگری سرعین – آلوارس دو میلیارد تومان، زیرساخت گردشگری سوها دو میلیارد تومان، زیرساخت گردشگری گول‌بلاغ در بیله‌سوار یک میلیارد تومان و محور سرعین – آلوارس راه ارتباطی پیست اسکی ۲۰ میلیارد تومان اختصاص‌یافته است.

وی ادامه داد: در همین راستا برای زیرساخت دریاچه شهرک شهید غفاری مغان دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان و کمربند طلایی قوتورسوئی – سردابه پنج میلیارد تومان اختصاص می‌یابد.

جهش ۴ برابری اعتبارات در توسعه شهرک‌های صنعتی اردبیل
دبیر شورای برنامه‌ریزی و توسعه اردبیل تصریح کرد: درمجموع برای توسعه و تقویت زیرساخت‌های گردشگری استان اردبیل ۳۳۹ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده‌شده است که امیدواریم امسال با جذب این منابع شاهد اجرای این پروژه‌ها باشیم.

شایقی از اختصاص ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه و تقویت زیرساخت‌ها در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان در سال جهش تولید خبر داد و بیان کرد: در سال‌ گذشته این اعتبار ۱۰ میلیارد تومان بود که امسال با یک جهش چهار برابری این رقم به ۴۰ میلیارد تومان رسیده است.

وی از اختصاص ۲۰ میلیارد تومان برای اجرای زیرساخت‌ها در شهرک گلخانه‌ای پارس‌آباد خبر داد و اظهار کرد: این مجتمع بزرگ گلخانه‌ای که در سطح کشور بی‌نظیر است، با همکاری بخش خصوصی در حال اجرا است.

اختصاص ۴ میلیارد تومان برای طرح‌های دانش‌بنیان
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اردبیل در ادامه به اولویت دیگر توسعه استان در سال جهش تولید اشاره کرد و گفت: در بخش راه‌ها برای تکمیل محور کلور – درام ۳۰ میلیارد تومان، پارس‌آباد – سربند ۳۰ میلیارد تومان و کریق – آرموداق نیز سه میلیارد تومان در قالب این تفاهم‌نامه در نظر گرفته‌شده است.

شایقی بیان کرد: برای طرح‌های دانش‌بنیان چهار میلیارد تومان و همچنین پروژه‌های مشارکتی بسیج سازندگی در تقویت جهش تولید سه میلیارد تومان در نظر گرفته‌شده است.

وی ادامه داد: با جذب منابع کمک‌های فنی – اعتباری پرداخت تسهیلات یارانه‌دار به بخش‌های زیرساختی‌ هدف‌گذاری شده که امیدواریم در سال جهش تولید اهدافی که در استان پیش‌بینی‌شده محقق شود.

ابلاغ ۲۰ درصد اعتبارات جهش تولید در هفته جاری

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل خاطرنشان کرد: در بخش عمرانی درمجموع ۲۱۷ میلیارد تومان منابع پیش‌بینی‌شده تا در کنار ۱۷ پروژه تولیدی در سال مزین به جهش تولید زمینه و بستر تحول آن‌ها فراهم آید.

شایقی گفت: در هفته جاری با عنایت رئیس سازمان برنامه‌وبودجه ۲۰ درصد اعتبارات طرح‌ها و پروژه‌های جهش تولید به استان ابلاغ می‌شود و امیدواریم مابقی این منابع در ماه‌های آینده ابلاغ‌شده تا با قید فوریت طرح‌ها و پروژه‌های این حوزه شکل عملیاتی و اجرایی به خود گیرد.

وی اضافه کرد: برای حمایت از واحدهای تولیدی تسهیلات در نظر گرفته‌شده ۵۱۰ میلیارد تومان است که امیدواریم با تزریق این منابع به واحدهای تولیدی و اقتصادی به تعداد ۳۵ واحد شاهد راه‌اندازی مجدد و افزایش تولید در این واحدها باشیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل اظهار کرد: درمجموع برای ۵۲ پروژه جهش تولید استان ۷۱۴ میلیارد تومان منابع در نظر گرفته‌شده که با تأکید رئیس سازمان برنامه‌وبودجه ۱۰۰ درصد این منابع تخصیص خواهد یافت.

شایقی تصریح کرد: تیم ویژه‌ای در قالب سامانه طراحی‌شده اجرای پروژه‌های جهش تولید را پیگیری می‌کنند تا شاهد بهره‌برداری از این پروژه‌ها تا پایان سال ۹۹ باشیم.

۴ پروژه سفر رئیس‌جمهور در اولویت اجرا
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل در تشریح مصوبات سفر رئیس‌جمهور گفت: در سال جاری اولویت تخصیص اعتبارات در سطح کشور به پروژه‌های جهش تولید و سفر رئیس‌جمهور است که ما نیز به از هر دوی این منابع می‌توانیم به نفع توسعه استان استفاده کنیم.

شایقی به ۳۴ پروژه مصوب سفر رئیس‌جمهور اشاره کرد و افزود: در فصل آموزش عالی و تحقیقات چهار پروژه با ۲۰ میلیارد تومان، گردشگری یک پروژه با ۳۰ میلیارد تومان، حوزه آب دو پروژه با ۳۰ میلیارد تومان، عمران شهری ۱۲ پروژه با ۷۰ میلیارد تومان، بهداشت و درمان دو پروژه با ۲۰ میلیارد تومان، فصل ورزش و جوانان دو پروژه با ۳۸ میلیارد تومان، حمل‌ونقل ۱۰ پروژه با ۶۰۵ میلیارد تومان، صنعت و معدن یک پروژه با ۲۰ میلیارد تومان، کشاورزی ۵ پروژه با ۱۸۵ میلیارد تومان و فصل عمومی یک پروژه با ۱۰ میلیارد تومان اجرایی و عملیاتی می‌شود.

وی سرجمع اعتبارات سفر رئیس‌جمهور به استان را یک هزار و ۲۸ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: تلاش بر این است تا همه این منابع در سال جاری جذب استان اردبیل شود.

راه‌آهن یک هزار و ۷۰ میلیارد تومان اعتبار دارد
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل بابیان اینکه تا پایان تیرماه ۵۰ درصد اعتبارات سفر رئیس‌جمهور به استان اردبیل تخصیص می‌یابد، اظهار کرد: ۳۰۰ میلیارد تومان از این منابع در فصل حمل‌ونقل مربوط به توسعه راه‌آهن است.

شایقی خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار به این حوزه اختصاص‌یافته و تا پایان تیرماه نیز ۲۰۰ میلیارد تومان به راه‌آهن تزریق خواهد شد تا درمجموع این پروژه ریلی ۳۴۰ میلیارد تومان منابع را در چهارماهه اول امسال جذب کند.

وی بابیان اینکه امسال یک هزار و ۷۰ میلیارد تومان اعتبار به راه‌آهن اختصاص می‌یابد، گفت: این رقم در تاریخ اردبیل برای اجرای یک پروژه بی‌سابقه است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل وعده نوبخت را مبنی بر عدم محدودیت اعتباری پروژه ریلی استان یادآور شد و بیان کرد: امیدواریم راه‌آهن اردبیل – میانه که به مطالبه فراگیر شهروندان این استان تبدیل‌شده اوایل سال آینده به بهره‌برداری برسد.

شایقی ادامه داد: با سفر استاندار به شهرستان‌ها که به‌صورت هفتگی انجام می‌شود سعی بر این است تا روند اجرای پروژه‌ها مورد رصد و دقت نظر قرار گیرد.

وی بابیان اینکه درمجموع از محل سفر رئیس‌جمهور و جهش تولید یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان به استان در سال ۹۹ جذب اعتبار خواهد شد، تصریح کرد: این منابع خارج از اعتبارات معمول سالانه‌ای است که به استان اردبیل اختصاص می‌یابد تا در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان توزیع آن‌ها انجام شود.

اختصاص ۳۰ ۰ میلیارد تومان برای چهار خطه راه‌های استان اردبیل
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل از اختصاص ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای چهار خطه راه‌های مواصلاتی استان خبر داد و بیان کرد: سال ۹۰ تنها یک پروژه مواصلاتی استان آن‌هم مشکین‌شهر – اردبیل از ردیف اعتباری برخوردار بود که در سال‌های اخیر با پیگیری استاندار اردبیل و مدیریت راه و شهرسازی این استان همه راه‌های مواصلاتی ردیف اعتباری گرفته‌اند تا عملیات چهاربانده آن‌ها آغاز شود.

شایقی افزود: هم در قانون بودجه و هم از محل اعتبارات سفر رئیس‌جمهور منابع فوق‌العاده به این حوزه اختصاص‌یافته تا عقب‌ماندگی سال‌های گذشته در بخش راه‌های مواصلاتی استان به‌نوعی جبران شود.

وی تصریح کرد: در تقویت زیرساخت‌های بخش صنعت کشاورزی و گردشگری و حوزه راه اولویت با پروژه‌های نیمه‌تمام با پیشرفت ۸۰ درصد است تا در سال ۹۹ و ۱۴۰۰ شاهد تکمیل و راه‌اندازی آن‌ها باشیم.

کد خبر: ۲۹٬۱۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha