۲۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰
توسعه میادین مشترک نفتی، اولویت صنعت نفت
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران مطرح کرد

توسعه میادین مشترک نفتی، اولویت صنعت نفت

کرباسیان، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: با وجود مشکلات مالی ناشی از تحریم، کرونا و ... توسعه میدان‌های مشترک در حال پیگیری است.

به گزارش بازار به نقل از صدا وسیما، مسعود کرباسیان در آیین امضای قرارداد طرح توسعه میدان نفتی یاران با بیان اینکه توسعه تمامی میدان‌های مشترک تعیین تکلیف شده است گفت: فاز ۱۱ پارس جنوبی که جکت آن به‌تازگی نصب شد، در فاز ۱۴ پارس جنوبی کار در بخش دریا تمام شده است و پالایشگاه آن هم امسال به نتیجه می‌رسد.

وی افزود: قرارداد میدان بلال در حال پیگیری است و قرارداد فرزاد بی را هم در آینده خواهیم داشت.

کرباسیان از آغاز عملیات توسعه در آزادگان و یاداوران خبرداد و افزود:در زمینه پروژه‌های نگهداشت و افزایش تولید نفت، نفت‌شهر میدان‌مشترک است که قراردادش امضا شده است و قرارداد فروزان و رشادت هم در هفته‌های آینده عملیاتی می‌شود.

وی همچنین گفت:سه قرارداد بر مبنای الگوی جدید قراردادهای نفتی در میدان‌های مشترک خواهیم داشت شامل چنگوله و سهراب و لایه‌های نفتی پارس جنوبی که کار از طرف نفت تمام است و منتظر برنامه و بودجه هستیم.

قرارداد میدان نفتی یاران امضا شد
قراردادمیدان نفتی یاران میان شرکت ملی نفت ایران و یک شرکت داخلی امضا شد.

در مراسم امضای این قرارداد که با حضور وزیر نفت برگزار شد توسعه و بهره برداری از میدان مشترک نفتی یاران به شرکت ایرانی توسعه صنعت نفت و گاز پرشیا واگذار شد.

میدان مشترک نفتی یاران در ۱۳۰ کیلومتری جنوب غربی اهواز و غرب میدان آزادگان جنوبی قرار دارد و با میدان مجنون عراق مشترک است. نفت درجای این میدان بیش ازیک و نیم میلیارد بشکه تخمین زده می‌شود.

براساس این قرارداد شرکت پرشیا متعهد می‌شود ظرف مدت ۱۰ سال طرح توسعه و بهره برداری از این میدان را اجرا کند.

۳۰۰میلیون دلار سرمایه مورد نیاز برای اجرای این طرح است و پیش بینی می‌شود با اجرای کامل آن بیش از ۲ میلیارد دلار به در آمدهای نفتی کشور افزوده شود.

کد خبر: ۲۹٬۰۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha