۲۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۹
۳۰۳ آبگرمکن خورشیدی در ۱۳ روستای زنجان نصب شد
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری زنجان:

۳۰۳ آبگرمکن خورشیدی در ۱۳ روستای زنجان نصب شد

زنجان- آقاجانلو، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری زنجان گفت: تاکنون ۳۰۳ آبگرمکن خورشیدی در ۱۳ روستای استان به صورت رایگان نصب شده است.

خلیل آقاجانلو در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه نصب آبگرمکن های خورشیدی در روستاهای زنجان ادامه دارد، گفت: اجرای این طرح از سال ۹۴ آغاز شد و سالانه و به صورت منظم اجرا می‌شود.

وی اظهار کرد: این طرح برای حفظ منابع طبیعی و جلوگیری از قطع درختان جنگل‌ها در روستاهای حاشیه جنگل ها اجرا می شود. 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری زنجان، با بیان اینکه تاکنون ۳۰۳ آبگرمکن خورشیدی در ۱۳ روستای استان نصب شده است، گفت: این طرح در تمامی روستاها به صورت رایگان انجام می شود و هزینه آبگرمکن ها از محل صندوق توسعه ملی تامین  می شود.

آقاجانلو تاکید کرد: روستاهای حاشیه جنگل‌ها که راه صعب العبور دارند و همچنین از نعمت گاز طبیعی محروم هستند در اولویت اجرای این طرح قرار دارند و هزینه هر آبگرمکن خورشیدی در استان بیش از ۵۰ میلیون تومان است. 

وی ابراز کرد: تأمین آب گرم رایگان، حفاظت از بوته‌ها و پوشش گیاهی مراتع و در نتیجه افزایش تولیدات دامی و بالا رفتن درآمد حوضه نشینان و کاهش آمار قطع درختان توسط حوزه نشینان از جمله اهداف اجرای این طرح است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری زنجان تصریح کرد: اجرای این طرح در سال جاری با قوت بیشتری اجرا می شود و تنها در سه ماهه نخست امسال بیش از ۹ آبگرمکن خورشیدی در یکی از روستاهای صعب العبور طارم نصب شده است.

کد خبر: ۲۹٬۰۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha