۲۰ تیر ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۴
صنعت پوشاک وزیر می‌خواهد
دبیر بخش صنعت کارگروه مد و لباس وزارت ارشاد:

صنعت پوشاک وزیر می‌خواهد

نیک طبع، دبیر بخش صنعت کارگروه مد و لباس وزارت ارشاد، با تأکید بر اینکه صنعت نساجی و پوشاک ما یک وزیر می‌خواهد گفت: این حوزه متولیان زیادی دارد اما پدری نیست که این حوزه را هدایت کند.

به گزارش بازار به نقل از صدا و سیما، حمیدرضا نیک‌طبع دبیر بخش صنعت کارگروه مد و لباس وزارت ارشاد گفت: یک حلقه مفقوده بین اتحادیه‌ها، وزارت صمت و اتاق اصناف در این حوزه همدلی است.

وی افزود: تولیدکننده داخلی هنوز نحوه تولید را بلد نیست یعنی نمی‌داند که باید از چه نگاهی برای تولید الگوبرداری کند البته کارگروه ساماندهی مد و لباس سالهاست که روی این موضوع کار می‌کند اما کار بسیار سختی است که فرهنگ تولید را به فرهنگ جامعه مصرف نزدیک کنیم.

دبیر بخش صنعت کارگروه مد و لباس وزارت ارشاد در پاسخ به این سوال که آیا حوزه پوشاک، قاچاق سازمان یافته دارد یا خیر؟ گفت: تولیدکننده ایرانی از مارک خارجی روی لباس تولید داخل استفاده می‌کند و ستاد کالای قاچاق هم نمی‌داند که این لباس خارجی است یا داخلی و از طرف دیگر مصرف کننده هم متمایل به استفاده از لباس با مارک خارجی است اما آیا ساماندهی این کار برای وزارت صمت و اتحادیه کار سختی است؟!

نیک‌طبع با تأکید بر اینکه صنعت نساجی و پوشاک ما یک وزیر می‌خواهد گفت: این حوزه متولیان زیادی دارد اما پدری نیست که این حوزه را هدایت کند. در حال حاضر ماسک تولید می‌شود اما یک کارشناس نساجی در روند تولید حضور ندارد و نمی‌دانیم که این ماسک‌های تولید شده از شیوع بیماری جلوگیری می‌کنند یا خیر!؟ این حوزه باید به صنعت نساجی واگذار شود.

دبیر بخش صنعت کارگروه مد و لباس وزارت ارشاد بازار، تولید، مصرف و دولت را چهار ضلع اصلی در حوزه پوشاک برشمرد و گفت: مگر اتحادیه نمی‌تواند نظارت کند و چرا هنوز لیبل‌های خارجی فیک روی لباس‌های داخلی ما زده می‌شو؟!

نیک طبع با انتقاد از فقدان نظارت و کنترل کیفی در حوزه تولید گفت: اگر نساجی ما وزارتخانه داشت شاهد این همه مشکل نبودیم، ما پنجاه اتحادیه داریم که خوب هم کار می‌کنند اما همدلی و وحدت ندارند. چرا شهرداری‌ها به محل عرضه کمک نمی‌کنند و چرا مصرف کننده برای یک مانتو باید ۵۰۰ هزار تومان هزینه کند!؟

کد خبر: ۲۹٬۰۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha