۲۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵
اختصاص ۱.۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات کرونا به کسب و کارهای آسیب دیده البرز
معاون استاندار البرز خبر داد:

اختصاص ۱.۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات کرونا به کسب و کارهای آسیب دیده البرز

کرج- معاون استاندار البرز با بیان اینکه کرونا چهار هزار میلیارد تومان به اقتصاد استان آسیب وارد کرده است‌، گفت: از ۴۰ هزار میلیارد تومان در سطح ملی یک هزار و ۲۵۲ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل آسیب دیده به این استان اختصاص یافته است.

به گزارش بازار به نقل از استانداری البرز، البرز جهانگیر شاهمرادی با اشاره به اختصاص یک هزار و ۲۵۲ میلیارد تومان تسهیلات کرونا به مشاغل آسیب دیده البرز گفت: بر اساس آخرین اطلاعات ارائه شده تاکنون برای دریافت این تسهیلات برابر مبلغ ۱۴۷ میلیارد تومان توسط واحدهای به شدت آسیب دیده ثبت نامی داشتیم و ۲۹۰ میلیون تومان نیز در روند اجرای اعطای تسهیلات پرداخت شده است.

وی بر همکاری بانک های عامل استان در پرداخت تسهیلات کرونایی تاکید کرد و گفت: در این میان مسئله چک های برگشتی و غیره نیز برای متقاضیان نباید لحاظ شود.

معاون استاندار البرز با اعلام سهم دستگاه‌های اجرایی در ثبت اطلاعات اشتغال جدید در سامانه ملی رصد و گزارش اقدامات انجام شده با اشاره به اینکه طبق بررسی های انجام شده بالغ بر ۸۴ هزار نفر در استان البرز تحت تاثیر کرونا مشاغل آنها آسیب دیده است، افزود: در بحث تخصیص تسهیلات همکاری بانک ها مهم است و باید در طی یک هفته کار پرداخت تسهیلات بانکی به پرونده های متقاضی را پیش ببرند.

شاهمرادی با اشاره به برنامه اشتغال مهارت محور توسط اداره کل آموزش فنی و حرفه ای در خصوص بحث اشتغال مهارت محور و ایجاد ۱۰ هزار شغل در استان بر اساس این طرح گفت: به دلیل شیوع کرونا در برگزاری کلاس ها و دوره آموزشی در این مورد با محدودیت هایی مواجه شدیم اما برای انجام‌ تکالیف در این حوزه باید برنامه ریزی شود، نقش دستگاه هایی مانند میراث فرهنگی در حوزه گردشگری و یا بخش صنعت و کشاورزی در این رابطه پر رنگ است.

وی اشاره کرد: افراد بعد از گذران دوره های آموزشی مهارت محور و اخذ گواهینامه پایان دوره باید از تسهیلات ویژه بهرمند شوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز به تبیین فرایند الگوی توسعه مشاغل خانگی توسط جهاد دانَشگاهی نیز اشاره کرد و افزود: توجه به ظرفیت مشاغل خانگی و اتصال افراد شاغل در این حوزه به بازار کار را یک فرصت خوب برای استان است.

وی گفت: در استان البرز در بحث مشاغل خانگی زنان سرپرست خانوار زیادی فعال هستند، باید طرح های عملیاتی- اجرایی توسط دستگاه های مختلف در حمایت از این مشاغل پیاده سازی شود.

شاهمرادی با تاکید بر اینکه در مرحله اول شاخه هایی از مشاغل خانگی که قابلیت پیاده سازی دارد به نهادهای استانی معرفی شود، گفت: البرز بازار خوبی برای ایجاد اشتغال زایی از طریق مشاغل خانگی دارد، برای پیاده سازی اشتغال دو هزار و ۵۰۰ نفر در این حوزه باید هرچه زودتر روی توانمندسازی آنها کار شود.

وی افزود: در مرکز استان با مشکل فراوانی نیروهای جویای کار روبرو هستیم و این در حالی است که در شهری مانند اشتهارد که بخش صنعت قوی کار می کند، با مشکل کمبود نیرو مواجه است، باید اتصال میان آنها برقرار شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز به تدوین برش شهرستانی سند توسعه اشتغال شهرستان های البرز، اشاره کرد و افزود: باید سیاست‌های کلی و سیاست های میان بخشی خاص هر دستگاه و سهم اشتغال زایی در ادارات مشخص شود.

شاهمرادی گفت: شیوه نامه اعطای تسهیلات ویژه کسب وکارهای آسیب دیده از کرونا توسط اداره کل تعاون ،کارورفاه اجتماعی استان به تمام دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شود.

کد خبر: ۲۸٬۹۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha