۱۹ تیر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۸
افتتاح ۲۵۰ طرح با سرمایه گذاری ۵۰ میلیارد تومان در سال جاری
مدیرکل روابط عمومی وزارت نیرو عنوان کرد

افتتاح ۲۵۰ طرح با سرمایه گذاری ۵۰ میلیارد تومان در سال جاری

ببران، مدیرکل روابط عمومی وزارت نیرو گفت: این وزارتخانه در سال جاری با افتتاح ۲۵۰ طرح با سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیارد تومان به مردم خدمت‌رسانی بیشتری خواهد کرد.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، صدیقه ببران مدیرکل روابط عمومی وزارت نیرو، با اشاره به طرح «هر هفته؛ الف، ب ایران» گفت: در دهمین هفته از این طرح، ۴۳ پروژه صنعت برق را با بیش از ۴۶۴ میلیارد تومان هزینه افتتاح کردیم و این پروژه‌ها در برق منطقه‌ای خوزستان و خراسان شمالی متمرکز بودند. پروژه‌های برق منطقه خوزستان شامل تعویض کُد و توسعه و تعویض خطوط انتقال است و برای تقریباً حدود سه هزار نفر مستقیم و غیر مستقیم ایجاد شغل کرده است. با افتتاح این پروژه‌ها احتمال خاموشی قطعاً کمتر می‌شود.

وی افزود: در استان خراسان شمالی نیز بهینه‌سازی شبکه را انجام دادیم که این پروژه از انشعابات غیر مجاز پیشگیری می‌کند و سبب ایمن‌سازی و در نهایت پایداری شبکه را به دنبال دارد.

وی به بهره برداری از سامانه بیمه حوادث مشترکین از طریق ویدیو کنفرانس و با حضور وزیر نیرو خبر داد و بیان کرد: این سامانه در حقیقت سامانه اطلاع رسانی تحت وب است و دسترسی مردم را برای اعلام خسارت‌های ناشی از حوادث داخل منزل تسهیل می‌کند. تحت این سامانه اگر مشترکی به دلیل حادثه شبکه دچار خسارت شده باشد، اعلام می‌کند تا کُد رهگیری به او تعلق گیرد و پس از آن می‌تواند مراحل پرداخت خسارت را به صورت آنلاین نظارت کند و نیازی به حضور در ادارات مناطق را ندارد.

مدیر کل روابط عمومی وزارت نیرو با بیان اینکه از افزایش توان عملی نیروگاه نکا خبر داد و بیان کرد: این پروژه علاوه بر اینکه توانسته است برای حدود صد نفر اشتغال ایجاد کند، باعث رفع محدویت تولید واحدها به میزان ۲۳ مگاوات و کاهش مصرف آب به میزان ۲۰ متر مکعب می‌شود.

وی به دیگر اقدامات صورت گرفته توسط وزارت نیرو اشاره و اظهار کرد: دیروز برای نخستین بار در وزارت نیرو و تاریخ صنعت برق، یکی از بانوان به عنوان مدیر عامل یکی از شرکت‌ها آغاز به کار کرد. خانم مهندس عبدی به سمت مدیر عاملی توزیع برق استان هرمزگان منصوب شد و این مهم یک اتفاق مبارکی است.

ببران از اقدامات پیش روی وزارت نیرو در سال جاری گفت و عنوان کرد: این وزارتخانه در سال جاری با افتتاح ۲۵۰ طرح با سرمایه گذاری ۵۰ میلیارد تومان به مردم خدمت رسانی بیشتری خواهد کرد.

وی در ادامه با اشاره به برگزای نشست آنلاین خود با نمایندگان یونیسف در تهران، گفت: در این نشست پیشنهاد برگزاری مشترک جشنواره نقاشی با محوریت آب به این نهاد بین المللی ارائه داده شد و با استقبال اولیه آن ‌ها روبرو شد. معتقد هستیم برگزاری چنین جشنواره‌هایی منجر به ارتقاء دانش عمومی، فرهنگ مصرف و فرهنگ سازی مصرف بهینه آب در میان خانواده‌ها می‌شود.

مدیر کل روابط عمومی وزارت نیرو خاطرنشان کرد: وزارت نیرو از سال ۱۳۷۱ تاکنون ۱۵ دوره جشنواره را در حوزه آب در سطوح ملی و بین المللی برگزار کرده است.

وی به استخراج رمز ارزها اشاره کرد و اظهار کرد: در حال حاضر برخی افراد تجهیزات استخراج ارز دیجیتال یا مزارع بیت کوین را در نقاط مختلف کشور بدون مجوز دایر کرده‌اند. تا امروز بیش از هزار و ۱۰۰ مرکز غیر قانونی در کشور شناسایی و تعطیل شده ‌اند زیرا این مزارع، برق قابل توجهی را مصرف می‌کنند و فشار زیادی را روی شبکه توزیع وارد می‌کند و سبب اختلال در امر خدمت رسانی به هموطنان به ویژه در پیک مصرف می‌شود.

کد خبر: ۲۸٬۹۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha