۱۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۱
واحدهای تولیدی استان سمنان قبل از تولید فکر زیرساخت‌های انرژی باشند
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان:

واحدهای تولیدی استان سمنان قبل از تولید فکر زیرساخت‌های انرژی باشند

سمنان- سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان گفت: یکی از مشکلات واحدهای تولیدی و سرمایه گذاران، عدم توجه به وجود زیرساخت‌ها و امکانات اولیه و دسترسی‌ها قبل از تولید است که متاسفانه برخی آن‌ها را به بعد از ساخت کارخانه موکول می‌کنند.

به گزارش خبرنگار بازار، حبیب الله خجسته پور در جلسه منتخب ستاد کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان به میزبانی استانداری بیان کرد: یکی از مسائل و مشکلاتی که واحدهای تولیدی استان و حتی بخشی از سرمایه گذاران در استان با آن روبرو هستند عدم توجه به وجود زیرساخت‌های اولیه برای ایجاد کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولیدی مانند راه دسترسی، برق، آب و ... است که باید در زمان احداث به آن توجه کرد نه پس از آن.

وی با بیان اینکه برخی کارگاه خود را ساخته و سپس برای دریافت آب و برق و ... درخواست می‌دهند، بیان کرد: اگر از ابتدا این مسائل مد نظر قرار گیرد قطعاً مشکلات کمتر خواهد شد.

معاون استاندار سمنان با بیان اینکه می‌بایست تا صدور مجوزها برای احداث واحدهای صنعتی و تولیدی استان به ایجاد حداقل امکانات و زیرساخت‌ها و دسترسی‌ها منوط باشد، بیان کرد: دستگاه‌های ذی‌ربط باید به این موضوع دقت نظر داشته باشند تا شاهد بروز مشکلات نباشیم. 

معاون استاندار سمنان بیان کرد: برای مثال مشکل تامین برق واحد تولیدی کنسانتره مس سولفیدی استان سمنان یکی از این موارد است که می‌بایست برق‌رسانی به معادن و واحدهای تولیدی و فرآوری آن هم در خطوط کویری جنوب استان صورت گیرد. 

خجسته‌پور درباره راه حل برون رفت از مشکل این شرکت، گفت: دیدار استاندار سمنان با سرپرست وزارت صمت در هفته گذشته فضایی را برای طرح این موضوع پدید آورد که خوشبختانه مقرر شد با مساعدت و همراهی و استفاده از ظرفیت شرکت های زیر مجموعه مثل ایمیدرو استفاده شود تا شاهد کاهش و رفع مشکلات باشیم.

وی افزود: موارد محیط زیستی واحد تولیدی کنستانتره مس نیز حائز اهمیت است و باید با رعایت تمام ملاحظات بر استمرار حمایت از واحدهای تولیدی در استان ادامه دهیم.

کد خبر: ۲۸٬۹۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha