۱۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۵
صادرات ۲۸۹ هزار تن کالای غیرنفتی از گمرکات آذربایجان غربی
ناظر گمرکات آذربایجان غربی خبر داد

صادرات ۲۸۹ هزار تن کالای غیرنفتی از گمرکات آذربایجان غربی

ارومیه- ناظر گمرکات آذربایجان غربی گفت: ۲۸۹ هزار تن کالاهای غیرنفتی در سه ماهه نخست امسال از طریق گمرکات و بازارچه‌های مرزی آذربایجان غربی صادر شده است.

به گزارش بازار به نقل از خبرگزاری صدا و سیمای آذربایجان غربی، توحید آذربد در گفتگو با خبرنگاران از صادرات ۲۸۹ هزار تن کالاهای غیر نفتی در سه ماهه نخست امسال از طریق گمرکات و بازارچه های مرزی استان خبر داد و ارزش ریالی این کالاها را ۳۷۴ میلیون دلار عنوان کرد.

وی افزود: میزان صادرات امسال از نظر وزن ۳۳ درصد و از نظر ارزش دلاری ۲۱ درصد در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته کاهش دارد.

آذربد، شیوع ویروس کرونا و بسته بودن مرزهای استان با کشورهای همسایه از اوایل سال جاری را از مهمترین دلایل کاهش صادرات کالاهای غیرنفتی در استان برشمرد.

ناظر گمرکات آذربایجان غربی ادامه داد: در این مدت همچنین ۴۰ هزار و ۸۴ تن کالا به ارزش ۷۴میلیون دلار از طریق گمرکات و بازارچه‌های مرزی وارد استان شده که از نظر وزن ۷۱ درصد و از لحاظ ارزش دلاری ۶۰ درصد کاهش دارد.

آذربد، عراق، ترکیه، افغانستان، آذربایجان و ارمنستان را کشورهای مقصد کالاهای صادراتی استان بیان و اضافه کرد: عراق با بیش از ۲۴۷ هزار تن کالا بیشترین و ارمنستان با پنج هزار تن کالا کمترین صادرات را از مرزهای استان دارند.

ناظر گمرکات آذربایجان غربی با بیان اینکه کالاهای وارداتی در این مدت از کشورهای ترکیه، چین، اکوادور، عراق و آلمان وارد کشور شده است، گفت: ترکیه با بیش از ۲۷ هزار تن بیشترین سهم کالاهای وارداتی به کشور را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: از میزان صادرات سه ماهه نخست امسال ۱۲۸ هزار تن کالا به ارزش ۱۷۳ میلیون دلار مربوط به گمرکات استان و ۱۶۲ هزار تن کالا به ارزش ۲۰۰ میلیون دلار از طریق بازارچه‌های استان انجام گرفته است.

کد خبر: ۲۸٬۹۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha