۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۰
نقش توسعه فیبر نوری در پیشرفت اقتصاد دیجیتال کشور| ۹۹ درصد از مناطق اصفهان تحت پوشش همراه اول
مدیر مخابرات منطقه اصفهان مطرح کرد؛

نقش توسعه فیبر نوری در پیشرفت اقتصاد دیجیتال کشور| ۹۹ درصد از مناطق اصفهان تحت پوشش همراه اول

اصفهان- قربانی؛ مدیر مخابرات منطقه اصفهان گفت: فیبر نوری از برترین تکنولوژی های روز دنیا است که علاوه بر فراهم سازی نیازهای زیرساختی دیجیتالی، در زمینه توسعه اقتصاد دیجیتال نیز نقش بسزایی دارد.

اسماعیل قربانی در گفت و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد:  از ۱۰ سال پیش تاکنون دنیا در حال تجربه انقلاب چهارم صنعتی است و امکانات و زیرساختهای مختلف از جمله فیبر نوری برای تحقق این انقلاب ضرورت دارد و از این رو در طول سالیان گذشته توسعه شبکه فیبر نوری به مهمترین اولویت کشورهای پیشرفته و در حال توسعه تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه توسعه فناوری های دیجیتال در این فضا در کشور ما نیز بسیار مهم است و کاهش هزینه‌ها، رونق کسب و کارهای کوچک و بازکردن قفل رشد اقتصادی کشور را در پی دارد، افزود: در همین راستا «نهضت جهادی توسعه فیبر نوری شرکت مخابرات ایران» از سال گذشته در اصفهان آغاز شده است؛ فیبر نوری از برترین تکنولوژی های روز دنیا است که علاوه بر فراهم سازی نیازهای زیرساختی دیجیتالی، در زمینه توسعه اقتصاد دیجیتال نیز نقش بسزایی دارد.

مدیر مخابرات منطقه اصفهان با بیان اینکه سال گذشته افزون بر ۱۰ هزار میلیارد ریال توسط شرکت مخابرات برای توسعه این شبکه در استان هزینه شد، افزود: در حقیقت این پروژه که «نجما» نام دارد بزرگ ترین پروژه مخابراتی تاکنون بوده است و مدت تکمیل آن دو سال خواهد بود.

وی ادامه داد: توسعه فیبر نوری در راستای برخورداری از امکاناتی مانند شهرهای هوشمند ضروری برشمرد و گفت: اصفهان زیرساخت‌ های لازم برای توسعه فیبر نوری را داراست و بعد از تهران از لحاظ زیرساخت‌ فیبر نوری رتبه دوم کشور را دارد.

تمام ۱۱۵ شهر استان اصفهان از طریق فیبر نوری به شبکه مخابرات ایران متصل هستند

قربانی با بیان اینکه نصف جهان، نخستین شهری است که در سال ۱۳۹۵ طرح استفاده از فیبر نوری برای مصارف خانگی را اجرا کرد، گفت: هم اکنون تمام ۱۱۵ شهر استان اصفهان از طریق فیبر نوری به شبکه مخابرات ایران متصل هستند.

وی همچنین با بیان اینکه هم‌اکنون بیش از یک هزار و۸۰۰ سایت در کل استان در اختیار شبکه همراه است، ابراز کرد: سال گذشته برای نخستین بار ۶۵ سایت نسل پنجم شبکه همراه در کلانشهر اصفهان نصب شد و امسال نیز نصب ۱۶۰ سایت «۵ جی» در اصفهان را مدنظر قرار داده ایم.

۹۹ درصد از مناطق شهری و روستایی استان تحت پوشش شبکه همراه اول

مدیر مخابرات منطقه اصفهان تاکید کرد: در این راستا باید توجه کنیم که کمبود فضاهای عمومی شهری برای نصب دکل های تلفن همراه ضرورت همکاری مالکین املاک شخصی برای نصب تجهیزات تلفن همراه از جمله موثر در توسعه شبکه همراه در شهر است اما در حال حاضربالغ بر ۹۹ درصد از مناطق شهری و روستایی استان تحت پوشش شبکه همراه اول قرار گرفته است.

وی ادامه داد: از ۹۲۹ روستای بالای ۲۰ خانوار استان اصفهان تعداد، ۹۱۹ روستا دارای ارتباط خانگی است که در ۷۳۸ روستا نیز امکان ارائه سرویس اینترنت پرسرعت وجود دارد.

قربانی در ارتباط با امکان هک شدن شبکه مخابراتی، امنیت این شبکه در اصفهان را بسیار بالا دانست و گفت: شبکه و تجهیزات مخابراتی استان از فضای اینترنت به هیچ عنوان قابل دسترس نیست و این زیرساخت حیاتی استان نمی‌تواند تحت تاثیر حملات سایبری از بیرون مرزهای کشور قرار گیرد.

کد خبر: ۲۸۸٬۳۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha