۱۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۲
انعقاد قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین نیازمند اخذ مجوز از مجلس است
نماینده دامغان در مجلس:

انعقاد قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین نیازمند اخذ مجوز از مجلس است

دامغان- علیزاده برمی، نماینده مردم دامغان در مجلس با اشاره به قرارداد ۲۵ ساله جمهوری اسلامی ایران با کشور چین و نقش مجلس در این زمینه گفت: ملت ایران حق دارند نگران باشند تا اتفاقاتی که در گذشته رخ داده مجدد تکرار نشود و در این زمینه مجلس شورای اسلامی هوشیار و بیدار است.

علی‌اکبر علیزاده برمی در گفتگو با خبرنگار بازار بابیان اینکه قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین باید از مجلس مجوز بگیرد، بیان کرد: مجلس شورای اسلامی در بحث قرارداد ۲۵ ساله ایران با چین به این موضوع ورود پیدا خواهد کرد و تمام مسائل راجع به انجام این قرارداد را رصد می‌کند و باید گفت این قرارداد فعلاً در حد مذاکره است.

وی اظهار داشت: کسانی که برجام را بر مردم ایران تحمیل و خسارت وارد کردند و همچنین قرارداد کرسنت و فروش گاز ایران به کشور ترکیهT همه این موارد ضربه به جمهوری اسلامی ایران بود که باید گفت این روندها تمام‌شده و مجلس یازدهم با هوشیاری و درایتی که دارد اجازه تکرار چنین رویدادهای را نخواهد داد و به ملت ایران اطمینان می‌دهیم و نگرانی نداشته باشند.

نماینده دامغان در خانه ملت بابیان اینکه قرارداد ایران با کشور چین نیاز به گذراندن قانون از مجلس دارد، گفت: مجلس شورای اسلامی حافظ منافع جمهوری اسلامی ایران و ملت رشید این کشور است و برای تکمیل قرارداد ۲۵ ساله ایران با کشور چین نیاز به مجوز از مجلس شورای اسلامی دارد و بدون مجوز انجام این کار غیرقانونی و شدنی نیست‌.

به گزارش خبرنگار بازار، توافق همکاری ۲۵ساله بین ایران و چین، موضوعی بود که در ۱۰ روز گذشته فضای رسانه‌ای ایران به‌ویژه شبکه‌های مجازی را مملو از پیام‌های موافق و مخالف کرد همچنین باید گفت اظهارنظرها درباره این قرارداد همچنان ادامه دارد.

کد خبر: ۲۸٬۸۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha