۱۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
ثبت رکورد تولید گیلاس در شهرستان کرج
مدیر جهاد کشاورزی کرج خبر داد

ثبت رکورد تولید گیلاس در شهرستان کرج

کرج- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرج از ثبت رکورد جدیدی در این شهرستان برای محصول گیلاس با ۶۳ و نیم تن محصول در هر هکتار خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی کرج، اسماعیل صارمی از برآورد محصول گیلاس باغ یکی از بهره برداران بخش آسارا خبر داد و گفت: در این باغ که به مساحت سه هکتار بوده و در روستای کندر بخش آسارا قرار دارد، میزان ۶۳.۵ تن از هر هکتار این باغ محصول برداشت شد که در مقایسه با میانگین کشوری میانگین عملکرد کشوری که ۱۲-۱۰ تن در هکتار و میانگین استان ۱۵ تن در هکتار و میانگین شهرستان بین ۱۴.۵ تن در هکتار است، تناژ چشمگیری دارد.

صارمی افزود شهرستان کرج با شرایط و اقلیم خاصی که دارد از پتانسیل خوبی برای تولید محصولات باغی برخوردار است و در خصوص میوه های هسته دار از جمله گیلاس و آلبالو در سالهای گذشته دارای ثبت رکوردهای کشوری بوده است. 

وی بر ضرورت انتقال یافته های علمی از محققین و کارشناسان به بهره برداران تاکید کرد و افزود: این تبادل اطلاعات باید بصورت دوطرفه بوده و این دانش باید از کشاورزان پیشرو و محققان و کارشناسان به عنوان یاوران تولید با دیگر کشاورزان به اشتراک گذاشته شود تا در همه واحدهای تولیدی، باغات و قطعات زراعی شاهد جهش تولید باشیم.

کد خبر: ۲۸٬۸۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha