۱۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۲
 واحدهای فرآوری محصولات شیلاتی در زنجان راه اندازی می شود
مدیرکل امور شیلات و آبزیان زنجان:

واحدهای فرآوری محصولات شیلاتی در زنجان راه اندازی می شود

زنجان- حقی راد،مدیرکل امور شیلات و آبزیان زنجان با بیان اینکه استان زنجان در تولید انواع آبزیان جزو پنج استان برتر کشور است، گفت: طبق برنامه ریزی و در سال جهش تولید با راه اندازی واحدهای فرآوری محصولات شیلاتی، چرخه تولید در استان کامل می شود. 

منصور حقی راد در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه استان زنجان در تولید انواع آبزیان جزو پنج استان برتر کشور است، گفت: طبق برنامه ریزی و در سال جهش تولید با راه اندازی واحدهای فرآوری محصولات شیلاتی، چرخه تولید در استان کامل می شود. 

وی از وجود ۷۵۰ مزرعه آبزی پروری در استان خبر داد و اظهار کرد: با تکمیل چرخه تولید از تولید به مصرف اشتغال در بخش شیلات به ۵۰۰ نفر می رسد و در حال حاضر بیش از دو هزار و ۵۰۰ نفر در بخش آبزی پرور مشغول به فعالیت هستند. 

مدیرکل امور شیلات و آبزیان استان زنجان، گفت: با راه اندازی واحدهای فرآوری محصولات شیلاتی تحول خوبی در بخش شیلات ایجاد می شود. 

حقی راد با بیان اینکه در استان زنجان دو کارخانه خوراک آبزیان وجود دارد، ابراز داشت: یکی از این کارخانه ها در استان فعال است. 

وی با بیان اینکه سالانه بیش از ۱۶ هزار و ۲۷۰ تن انواع آبزیان سرد آبی در استان تولید می شود، افزود: این استان در تولید انواع آبزیان سرد آبی در شمال غرب کشور رتبه اول را دارد. 

مدیرکل امور شیلات و آبزیان استان زنجان با بیان اینکه توسعه این صنعت در استان زنجان مورد توجه قرار گرفته است، گفت: مازاد تولید بیش از ۱۰ هزار تن است و آبزیان این استان به استان‌های همسایه اردبیل، آذربایجان شرقی، غربی و شمالی صادر می‌شود. 

حقی راد تصریح کرد: توجه به توسعه آبزی پروری در استان زنجان اشتغال خوبی را به همراه دارد.

کد خبر: ۲۸٬۷۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha