۱۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۲
بومی سازی ۲۸۱ قطعه در پالایشگاه نفت بندرعباس/ صرفه جویی ۱۲۸ میلیارد ریالی
در گفت و گو با بازار مطرح شد

بومی سازی ۲۸۱ قطعه در پالایشگاه نفت بندرعباس/ صرفه جویی ۱۲۸ میلیارد ریالی

بندرعباس- بهرام پور، معاون شرکت پالایش نفت بندرعباس از بومی سازی ۲۸۱ قطعه پالایشگاهی در پالایشگاه نفت بندرعباس و صرفه جویی ۱۲۸ میلیارد ریالی در خرید قطعات خبر داد.

فردین بهرام‌پور در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار داشت: این شرکت در سال ۹۸ در راستای حمایت از تولید داخلی، ۲۸۱ قطعه پالایشگاهی را با تکیه بر توان داخلی بومی‌سازی کرد.

وی افزود: با اقدامات صورت گرفته در راستای خودکفایی و بومی‌سازی قطعات این تعداد کالای پالایشگاهی به تعداد کل ۱۴ هزار و ۳۰ قطعه با حمایت از سازندگان داخلی توانمند، ساخته و مورد تایید قرار گرفت.

معاون بازرگانی شرکت پالایش نفت بندرعباس با بیان اینکه حمایت از ساخت قطعات در داخل کشور در سال گذشته موجب صرفه‌جویی به ارزش بیش از ۱۲۸ میلیارد ریال شد، ادامه داد: بسیاری از این اقلام ساخته شده جزو قطعات و تجهیزات مهم و حیاتی صنعت پالایش نفت است که استمرار تولید را تضمین می‌کند.

بهرام پور ادامه داد: تاکنون افزون بر پنج هزار قلم کالا به تعداد ۵۵۲ هزار عدد برای نخستین بار و بدون نقشه اولیه بلکه با تکیه بر دانش متخصصان پالایشگاه و تولیدکنندگان داخلی ساخته و مورد استفاده قرار گرفته است.

وی به استقرار واحد پشتیبانی ساخت داخل در پالایشگاه نفت بندرعباس اشاره کرد و بیان داشت: این اقدام در راستای سرعت‌بخشی در اجرای بومی‌سازی قطعات پالایشگاهی در این شرکت انجام شده است.

معاون بازرگانی شرکت پالایش نفت بندرعباس اضافه کرد: با اجرای این طرح بسیاری از اطلاعات و مدارک فنی قطعات و تجهیزات تکمیل و موجب سرعت‌بخشی در روند سفارش ساخت و خرید کالا و هم‌چنین دسترسی سازندگان داخلی به اطلاعات فنی دقیق قطعات شد.

بهرام‌پور از دیگر اقدامات صورت گرفته برای مدیریت قطعات به بومی‌سازی و استفاده از امکانات موجود برای تجمیع خریدها با اولویت‌بندی‌های لازم به شکل قرارداد بازفرآیند ساخت داخل اشاره کرد که از مهم‌ترین هدف‌گذاری آن حمایت از تولیدکنندگان و سازندگان توانمند داخلی است.

وی شناسایی سازندگان توانمند در استان هرمزگان را از دیگر هدف‌گذاری‌های مهم شرکت پالایش نفت بندرعباس در حوزه تولید داخل و بومی‌سازی قطعات پالایشگاهی عنوان کرد.

به گفته بهرام‌پور، برای شناسایی سازندگان هرمزگانی بازدید از شهرک صنعتی بندرعباس به همراه گروه‌های تعمیرات، مهندسی، بازرسی فنی و مدیریت کالا پالایشگاه بندرعباس برای استفاده بیشتر از ظرفیت‌های موجود در استان در فرآیند بومی‌سازی قطعات مورد نیاز پالایشگاه برنامه‌ریزی شده است.

کد خبر: ۲۸٬۷۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha