۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۴
ناامیدی تولید کننده در برابر وضع قوانین نادرست | مسئولان صرفا به اثرات آنی تصمیمات خود توجه دارند
مدیرعامل شرکت اریکو:

ناامیدی تولید کننده در برابر وضع قوانین نادرست | مسئولان صرفا به اثرات آنی تصمیمات خود توجه دارند

گرگان- ساداتی، مدیرعامل شرکت اریکو گفت: پیشنهاد میکنم دولت در تولید دخالت نکند زیرا دخالت های بیجای دولت و مجلس در نوشتن و پس از آن اجرای نادرست قوانین فعال اقتصادی را مایوس می کند.

امیرحسین ساداتی در گفت و گو با بازار اظهار کرد: تولید کنندگان با عشق و علاقه به تولید می پردازند اما به معرض بازار یابی و فروش که می رسند، سیاست گذاری ها حفره های زیادی برای آنان ایجاد می کند که اصطلاحا در ذوق تولیدکننده می خورد.

مدیرعامل شرکت اریکو افزود: پیشنهاد میکنم دولت در تولید دخالت نکند زیرا دخالت های بیجای دولت و مجلس در نوشتن و پس از آن اجرای نادرست قوانین فعال اقتصادی را مایوس می کند.

وی گفت: اگر دولت دخالت کمتری کنند و به تولید کننده اجازه دهد کار خود را انجام دهد قطعا به نتایج بهتری دست خواهیم یافت‌. مسئولان صرفا به اثرات آنی تصمیمات خود توجه می کنند و به اثرات آتی و تبعات آن بی توجه اند. به عنوان مثال؛ در مقابل کمبود پیاز در کشور طی بخش نامه ای سریعا صادرات این محصول را ممنوع می کنند.

مدیرعامل شرکت اریکو در چنین شرایطی نیاز داخل تامین می شود اما به روابط صادر کننده در بازار جهانی لطمه وارد می شود زیرا کشورهای خریدار به دنبال تامین کننده مستمر هستند.

وی گفت: در برهه ای اعلام میشد که به دلیل ارزان بودن محصولات چینی محصولات ایرانی نمی توانند با محصولات این کشور رقابت کنند اما امروز به جرئت می توانم بگویم حتی تولید در داخل نسبت به نورم جهانی هم بسیار گرانتر است و امروز رقابت با بازار جهانی برای ما دشوار شده است.

ساداتی بیان کرد: عواملی مانند عقب ماندگی از تکنولوژی روز دنیا و اندک بودن صرفه به مقیاس در تولید، هزینه های قانونی بالا مانند تامین اجتماعی، مالیات، نرخ بهره بانکی و عوارض سبب گرانی محصولات ایرانی نسبت به دنیا شده است.

کد خبر: ۲۸۶٬۵۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha