۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
امکان افزایش ۱۰ برابری صادرات ایران به ترکمنستان با حمایت دولت
رییس اتاق مشترک ایران و ترکمنستان مطرح کرد؛

امکان افزایش ۱۰ برابری صادرات ایران به ترکمنستان با حمایت دولت

گرگان- بهرامی، رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و ترکمنستان گفت: اگر عزم دولت بر این باشد که از بخش خصوصی پشتیبانی کند صادرات به ترکمنستان در آینده نزدیک به ۱۰ برابر خواهد شد.

رمضان بهرامی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، در رابطه با صادرات به کشور ترکمنستان اظهار کرد: ترکمنستان یکی از ۱۰ کشور مقصد صادراتی ایران است و امروزه شاهد این هستیم که نزدیک به ۵۰۰ میلیون دلار صادرات داریم.

رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و ترکمنستان افزود: با توجه به ظرفیتی که ترکمنستان دارد و پیشرفتی که در این کشور ایجاد شده، صادرات ایران می‌تواند به چندین برابر این مبلغ برسد.

وی در رابطه با ایجاد سطح همکاری دو کشور گفت: در اتاق بازرگانی کشور و اتاق بازرگانی ایران و ترکمنستان بستر بسیار خوبی را برای صادرات به وجود آورده ایم.

بهرامی ادامه داد: ترکمنستان کشور مصرف کننده و در حال توسعه‌ای است، و در صنایع مواد اولیه نساجی، مواد معدنی، پتروشیمی و گاز حرفی برای گفتن دارد.

وی اظهار کرد: ترکمنستان در مسائل ساختمانی، صنایع فلزی و صنایع غذایی در حال توسعه است و بازار امنی برای تجار و بازرگانان است.

رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و ترکمنستان بیان کرد: دولتمردان ایران باید حمایت‌های لازم را از تجار و بازرگانان و تولید کننده‌های کشور داشته باشند و همکاری بهتری را با این کشور فراهم کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر حجم تجارت ایران حدود ۴۵۰ میلیون دلار است؛ اما در ۵ سال گذشته صادرات بین ۱۳۰ تا ۵۰۰ میلیون دلار به صورت سینوسی بود.

بهرامی افزود: در حوزه صادرات به دلیل پایدار نبودن صادرات ضعف هایی وجود دارد؛ اگر عزم دولت بر این باشد که از بخش خصوصی پشتیبانی کند این رقم در آینده نزدیک تا ۱۰ برار خواهد شد.

رییس اتاق مشترک ایران و ترکمنستان یادآور شد: مسائل و مشکلات داخلی باعث می‌شود بازارهایی که به زحمت به دست می‌آوریم به راحتی از دست بدهیم.

کد خبر: ۲۸۶٬۵۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha