۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴
رکورد شکنی گاز؛ ۵۹۹ میلیون مترمکعب در یک روز سوخت
با کاهش دما و افزایش بارندگیها رخ داد

رکورد شکنی گاز؛ ۵۹۹ میلیون مترمکعب در یک روز سوخت

اولویت اصلی تامین سوخت بخش خانگی است

هم زمان با کاهش دما و افزایش بارندگی ها، میزان مصرف گاز در بخش خانگی به حدود ۵۹۹ میلیون مترمکعب در روز رسید که حدود ۷۰ میلیون مترمکعب بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است.

به گزارش خبرگزاری بازار، مصرف گاز در بخش خانگی در آستانه ۶۰۰ میلیون مترمکعب در روز قرار گرفت. مدیرعامل دیسپچینگ شرکت ملی گازبه خبرگزاری بازار می گوید: در یک هفته گذشته میزان مصرف گاز در بخش خانگی رشد قابل توجهی را تجربه کرده و به حدود ۵۹۹ میلیون مترمکعب در روز رسیده است. این افزایش مصرف در حالی است که متوسط مصرف در مدت مشابه پارسال ۷۰ میلیون مترمکعب کمتر یعنی چیزی حدود ۵۳۰ میلیون مترمکعب گزارش شده بود.

مهدی جمشیدی دانا که معتقد است بخشی از این اضافه مصرف مربوط به افزایش تعداد مشترکین گازاست، در اینباره گفت: سالانه حدود یک میلیون مشترک به تعداد مشترکین گاز اضافه می شود که خود این مساله ۲۵ الی ۳۰ میلیوت مترمکعب بر حجم مصرف گاز می افزاید و مابقی اضافه مصرف ناشی از کاهش دما و البته افزایش سرانه مصرف است.

پایتخت نشین ها رکود دار مصرف گاز

آنگونه که این مقام مسئول اعلام کرده، تهرانی ها به دلیل تعداد بالای مشترکین ۲۰ الی ۲۵ درصد گاز تولید شده در کشور را می‌سوزانند و رکورد مصرف را به خود اختصاص داده اند.

 مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز با بیان اینکه در روزهای سرد سال اولویت اصلی تامین گاز بخش خانگی است، ادامه داد: ظرفیت تولید گاز در کشور در نیمه دوم سال به حدود ۸۵۰ میلیون مترمکعب در روز می رسد که معمولا ۶۰۰ میلیون مترمکعب آن به بخش خانگی اختصاص و مابقی به صنایع و نیروگاه ها داده می شود.

کد خبر: ۲٬۸۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha