۱۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۷
تعطیلی ۲۲ واحد خشکشویی در شیراز/ به مرز فاجعه رسیده ایم
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد

تعطیلی ۲۲ واحد خشکشویی در شیراز/ به مرز فاجعه رسیده ایم

شیراز- سلیمی، رئیس اتحادیه خشکشویی‌های شیراز گفت: با شیوع کرونا در استان فارس و کمتر شدن توان هزینه کرد مردم شاهد تعطیلی ۲۲ واحد صنفی خشکشویی در شیراز هستیم.

مجید سلیمی در گفت و گو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه برخی از مشاغل در بحث کرونا متضرر شدند اما به چشم هیچ مسئولی نمی آیند، گفت: از۳۲۰ واحد خشکشویی فعال شهر شیراز به دلیل کرونا ۲۲ واحد به تعطیلی کشیده شد و متاسفانه این روند ادامه دارد.

وی ادامه داد: متاسفانه کسی به فکر ما و خانواده هایمان نیست و در یک کلمه می توان گفت وضعیت صنف ما کاملا به مرز فاجعه رسیده است.  

رئیس اتحادیه خشکشویی شیراز در خصوص جلسه نمایندگان اصناف با استاندار فارس گفت: در آن جلسه به عنوان نماینده این صنف حضور داشتم که متاسفانه نه پیگیری موثری اتفاق افتاده و نه از حمایتی خبری بود و نه از تحقق آن همه وعده و شعار اثری هست.

سلیمی با بیان اینکه در این وضعیت هر روز شاهد افزایش قیمت مواد اولیه این صنف نیز هستیم، یادآور شد: متاسفانه در برخی اقلام شاهد افزایش قیمت بین ۵۰ تا ۷۰ درصد بوده ایم و برخی از قطعات یدکی دستگاه های لباسشویی افزایش قیمت ۵ تا ۷ برابری داشته است.

وی با اشاره به گران تر شدن حامل های انرژی نیز گفت: متاسفانه در این شرایط بحرانی، شاهد گرانی ۲۰ تا ۳۰ درصدی آب و برق هستیم که از الزامات اولیه کار ماست.

در شرایط سخت کرونایی حمایت نشده ایم
وی در خصوص حمایت هایی که از صنوف صورت گرفته و همچنین سامانه ثبت نام خسارت کرونا گفت : تمام زیرمجموعه های ما در این سایت ثبت نام کردند اما درخواست همه منفی اعلام شده، حتی در بحث بیمه بیکاری هم همین اتفاق افتاده است.

مدیر اتحادیه خشکشویی ها تصریح کرد: زیر مجموعه های صنف که شرکت های خدماتی، نظافتی ، شستشویی مبل و فرش هم با همین معضلات روبرو هستند به خصوص اینکه توان هزینه کرد مردم کمتر شده و مبلغی را برای اینگونه کارهای خدماتی در نظر نمی گیرند.

وی تاکید کرد: انتظار وام بلاعوض نداریم اما تسهیلاتی که در اختیار مشاغل دیگر قرار می دهند به صنف خشکشویی نیز تخصیص داده شود هر چند که به دیگران هم چیزی داده نشده است.

کد خبر: ۲۸٬۶۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha