۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۵
سعی کردیم بخشی از گلایه انبوه سازان گلستانی را برطرف کنیم 
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان:

سعی کردیم بخشی از گلایه انبوه سازان گلستانی را برطرف کنیم 

گرگان- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان گفت: با توجه به گلایه هایی که انبوه سازان گلستانی داشتند تلاش کردیم در بخش عوارض ساختمانی و صدور پروانه دو مرحله ای اقدامات مثبتی انجام شود.

به گزارش خبرنگار بازار، سید مهدی مهیایی عصر چهارشنبه در نشست خبری با رسانه ها اظهار کرد: انبوه سازان گلستانی از چندین مشکل گلایه داشتند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان افزود: این قشر نسبت به افزایش چشم گیر تعرفه های عوارضی گلایه مند بودند و عنوان می کردند که این افزایش سبب کاهش انگیزه آنان در ساخت و ساز می شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته در تهیه دفترچه عوارضی از نمایندگان انبوه سازان در جلسات شهرداری دعوت شد، گفت: سازمان شهرداری ها افزایش حداکثر ۴۴ درصدی عوارض ساخت و ساز را مجاز اعلام کرده بود اما عوارض در شهر گرگان بسیار کمتر از این مقدار اعلام شد که مورد رضایت انبوه سازان هم قرار گرفت.

وی بیان کرد: همچنین انبوه سازان به عنوان یک گروه متخصص در ساخت مسکن در دفترچه عوارضی سال ۱۴۰۳، مشمول تخفیف پنج درصدی شدند.

مهیایی با اشاره به روند طولانی صدور پروانه ساختمانی اظهار کرد: مکانیزمی دیده شده که صدور پروانه ساختمانی دو مرحله ای شود؛ به این صورت که ابتدا با تایید معماری پروانه اول به عنوان پروانه شهر سازی صادر شده و زمان آغاز به کار برای اینکه سازندگان متحمل هزینه مازاد نشوند پروانه ساخت را دریافت کنند.

وی اضافه کرد: بدین ترتیب سازنده می تواند همزمان ناظر را انتخاب کند و در بازه دو تا سه ساله قرارداد نظارت، عملیات ساخت را انجام دهد.

معاون عمرانی استاندار گلستان تصریح کرد: صدور پروانه دو مرحله ای به شیوه ای که تشریح شد در دستور کار قرار دارد.

کد خبر: ۲۸۶٬۳۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha