۱۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۳
تحقیقات برای تولید واکسن دوگانه ماهی آب شور در سرم سازی رازی آغاز شد
معاون موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی

تحقیقات برای تولید واکسن دوگانه ماهی آب شور در سرم سازی رازی آغاز شد

کرج- معاون تحقیق و تولید فرآورده های بیولوژیک موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی از موفقیت تحقیق و ساخت ساخت اتوواکسن آبزیان در موسسه رازی شعبه شیراز خبر داد و گفت: تحقیقات برای تولید پنج میلیون دز واکسن تزریقی دوگانه «ویبریو هاروی-استرپتوکوکوس اینیایی» نیز در دست انجام است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی موسسه رازی، علی آمقی رودسری با اشاره به تولید اتوواکسن ماهی به عنوان یکی از دستاوردهای سال جاری گفت: تحقیق برای تولید اتوواکسن های ماهیان آب شور برای پیشگیری از عفونت با باکتری های «ویبریو هاروی و لاکتوکوکوس گارویه آ»بنا بر تقاضای یک شرکت خصوصی و تاکید سازمان شیلات و سازمان تحقیقات در زمستان سال گذشته کلید خورد.

آمقی رودسری با اشاره به اینکه تا کنون برای پیشگیری از هر کدام از باکتری های گفته شده پنج میلیون دز واکسن غوطه وری تهیه شده، افزود: این واکسن ها پس از طی مراحل کنترلی در اختیار شرکت مزبور قرار داده شده که مصرف آن با موفقیت همراه بوده است.

وی اظهار کرد: به علاوه تحقیقات برای تولید پنج میلیون دز واکسن تزریقی دوگانه«ویبریو هاروی-لاکتوکوکوس گارویه آ» نیز در دست انجام است که پیش بینی می شود طی یک ماه آینده در اختیار شرکت متقاضی قرار گیرد.

آمقی یادآوری کرد: مراحل تحقیق و تولید این واکسن ها در موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی شعبه جنوب کشور (شیراز) انجام شده است.

تفاوت واکسن با اتوواکسن
رئیس موسسه رازی شعبه شیراز نیز با اشاره به تفاوت واکسن با اتو واکسن اظهار کرد: واکسن تهیه شده از عامل بیماری زای حیوانات بیمار یک مزرعه برای واکسیناسیون علیه همان بیماری در همان مزرعه ، اتوواکسن نام دارد و نیاز به گواهی های معمول برای واکسن های عمومی و پروانه ساخت ندارد.

علی شیرازی نژاد افزود: واکسن های معمول مصرف عمومی دارند و برای یک کشور یا دنیا ساخته می شوند و باید یک سری گواهی های لازم مانند پروانه ساخت داشته باشند.

شیرازی نژاد با اشاره به اینکه اتو واکسن به دلیل اینکه بسیار گران تر از واکسن معمول است معمولا وارد نمی شود و طی سفارش ساخته می شود، گفت: مسئله اصلی عدم وجود چنین واکسنی است که در صورت عدم تامین این گونه واکسن مزارع دچار مشکل شده و باید واکسن وارداتی بر حسب نوع شرکت و میزان دز از کشورهای اروپایی وارد شود.

کد خبر: ۲۸٬۶۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha