۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۹
۴۵ هزار هکتار زمین در دولت سیزدهم به شهرها الحاق شد
معاون وزیر راه و شهرسازی:

۴۵ هزار هکتار زمین در دولت سیزدهم به شهرها الحاق شد

رییس سازمان ملی زمین مسکن گفت: کارهای زیادی در کشور در حوزه مسکن انجام شد، زمینی در ابتدای دولت برای الحاق شناسایی نشده بود اما تا این جای فعالیت دولت ۴۵ هزار هکتار زمین به محدوده شهرها الحاق شده است.

به گزارش بازار، ارسلان مالکی روز سه‌شنبه در جلسه شورای مسکن جنوب کرمان اظهار کرد: علاوه بر این، مراحل تصویب ۶۰ شهرک گذرانده شده است.

وی با بیان اینکه دولت اراده کرد و دغدغه مردم در حوزه مسکن را پیگیری کرد ادامه داد: در دولت های گذشته برنامه خاصی برای مسکن وجود نداشته و امروز نیازی انباشته شده است.

مالکی اضافه کرد: اگر به تامین زمین و ایجاد مسکن توجه می شد و برنامه حداقلی وجود داشت این میزان تقاضا به دولت نمی رسید اما دولت اراده کرده با تمام ظرفیت در قالب طرح نهضت ملی مسکن این دغدغه و نیاز مردم را با تلاش جهادی برطرف کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: در گذشته چیزی به عنوان واگذاری زمین در روستا نداشتیم و بانک ها در حوزه مسکن یک ریال تسهیلات نمی دادند.

وی یادآور شد: هم افزایی دولت و مجلس در قانون جهش تولید مسکن منجر به شروع واگذاری زمین در روستا و ارائه تسهیلات شد.

ملکی بیان کرد: در شمال استان کرمان ۱۱۰ هزار نفر واجد شرایط و در جنوب استان هم ۳۷ هزار متقاضی واجد شرایط مسکن ملی داریم.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی در جنوب استان باید سرعت بگیرد تا جوابگوی عقب ماندگی‌ها باشد تاکید کرد: کارها کفایت این عقب ماندگی را نمی کند و باید یک کار جهادی شبانه روزی انجام داد.

وی افزود: اگر الحاق زمین عقب بماند آماده سازی و ساخت هم عقب می ماند و الحاق ها باید از استان آغاز شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در مورد اختلاف نظرها در رابطه با زمین جیرفت، میراث برای ما مهم است اما کار کارشناسی باید در کوتاهترین زمان انجام شود و تکلیف یک زمین برای ما مشخص شود چون الحاق به اراضی شهری روندی طولانی دارد.

کد خبر: ۲۸۶٬۱۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha