۲۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۲
معرفی ۲‌هزار پرونده تسهیلات کرونا در کردستان به بانک‌ها
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان خبرداد:

معرفی ۲‌هزار پرونده تسهیلات کرونا در کردستان به بانک‌ها

کردستان- صلواتی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: تاکنون دو هزار و ۱۲ پرونده برای استفاده از تسهیلات مشاغل آسیب دیده ناشی از شیوع کرونا در استان به بانک‌های عامل معرفی و ارسال شده است.

برهان صلواتی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: ۲ هزار و ۱۲ طرح به مبلغ ۳۵ میلیارد تومان برای دریافت تسهیلات مشاغل آسیب دیده ناشی از کرونا در استان به بانک های عامل معرفی شده است.

وی با بیان اینکه ۱۴ رسته شغلی واجد شرایط شناسایی و فرآیند پرداخت تسهیلات به آن آغاز شده است، اضافه کرد: تاکنون بانک های استان ۶۳۴ میلیون تومان را به واجدین شرایط این تسهیلات پرداخت کردند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان  با اشاره به اینکه بانک ها مکلف به پرداخت این تسهیلات هستند، اظهار داشت: به منظور حمایت از کارفرماها و کارگاه‌هایی که فاقد لیست بیمه هستند دستورالعمل جدید دولت برای پرداخت تسهیلات به این‌گونه واحدها نیز ابلاغ شده است .

صلواتی اضافه کرد: بر اساس این دستورالعمل برای افراد خویش فرما و خود اشتغال مبلغ شش میلیون تومان و برای واحدهای دارای نیروی کار به ازای هر شاغل هشت میلیون تومان با نرخ ۱۲ درصد و به مدت ۲۴ ماه با سه ماه تنفس پرداخت خواهد شد.

وی افزود: کارفرمایان و کارگاه‌های دارای لیست بیمه نیز به ازای هر شاغل ۱۲ میلیون تومان و واحدهایی که بنا به دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا تعطیل شده‌اند هم به ازای هر شاغل ۱۶ میلیون تومان تسهیلات ۱۲ درصد دریافت می‌کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان به ۱۴ رسته شغلی که تسهیلات کرونا به آنان تعلق می گیرد اشاره کرد و گفت: مراکز تولید و توزیع غذاهای آماده اعم از رستوران‌ها، بوفه‌ها، طباخی، تالارهای پذیرایی، قهوه خانه‌ها و اغذیه فروشی ها، مراکز مربوط به گردشگری شامل هتل ها، مجتمع‌های جهانگردی و گردشگری، مهمانسراها، مسافرخانه ها، مراکز بوم‌گردی، مراکز اقامتی، پذیرایی، تفریحی، خدماتی بین راهی، موزه‌ها و زائرسراها، حمل و نقل عمومی مسافر برون شهری اعم از هوایی، جاده‌ای، ریلی و دریایی، حمل و نقل عمومی مسافر درون شهری، دفاتر خدمات مسافرتی گردشگری و زیارتی از جمله رسته های شغلی مشمول دریافت تسهیلات هستند.

صلواتی یادآور شد: از دیگر رسته های شغلی می توان به تولید و توزیع پوشاک، تولید و توزیع کیف و کفش، مراکز توزیع آجیل، خشکبار، قنادی، بستنی و آبمیوه، مراکز باشگاه ها و مجتمع های ورزشی و تفریحی، مراکز و مجتمع های فرهنگی، آموزشی، هنری و رسانه‌ای، مراکز تولید، توزیع و فروش صنایع دستی و موسسات خصوصی دارای پروانه بهره برداری از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که در حوزه‌های درمانی و تشخیصی و آزمایشگاه و پاراکلینیکی فعال هستند، اشاره کرد.

وی اضافه کرد: آموزشگاه های رانندگی، آرایشگاه‌ها، سالن‌های زیبایی و گرمابه و واحدهای پرورش مرغ گوشتی و مرغ مادر گوشتی، مراکز تولید محصولات گلخانه‌ای، سبزی و صیفیجات صادراتی و مراکز تولید و عرضه گل و گیاه های زینتی و ماهیان زینتی هم دیگر رسته های شغلی  مشمول تسهیلات هستند.

کد خبر: ۲۸٬۵۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha