۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۳
خرید ۳۰ هزار و ۲۴۶ تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
رئیس جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان خبر داد؛

خرید ۳۰ هزار و ۲۴۶ تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان

زاهدان- سیدحسینی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان با اشاره به خرید ۳۰ هزار و ۲۴۶ تن گندم از کشاورزان استان، گفت: تاکنون کار برداشت ۴۰ درصد از گندمزارهای به اتمام رسیده است.

سیدمحمدرضا سیدحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به خرید ۳۰ هزار و ۲۴۶ تن گندم از کشاورزان استان سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون کار برداشت ۴۰ درصد از گندمزارهای استان به اتمام رسیده است.

وی با بیان اینکه در سال زراعی جاری ۳۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان زیر کشت گندم رفته است، افزود: ارزش گندم خریداری شده از کشاورزان ۵۳۰ میلیارد تومان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان عنوان کرد: بیش از ۱۵۰ دستگاه کمباین بومی و مهاجر و ۶۰۰ دستگاه دروگر برای برداشت محصول گندم و ۱۶ مرکز خرید جهت تحویل گندم کشاورزان در سطح استان پیش‌بینی شده که به بهره‌برداران در برداشت و خرید گندم کمک می‌کنند.

سیدحسینی با اشاره به اینکه در سال زراعی گذشته ۳۲ هزار هکتار در سیستان و بلوچستان به گندم کشت اختصاص داشت و کشاورزان ۷۰ هزار تن گندم آردی و بذری به مراکز خرید تحویل دادند، گفت: شهرستان‌های دلگان با ۱۵ هزار تن و بمپور با هشت هزار تن، بیشترین گندم تحویلی به مراکز خرید را به خود اختصاص داده‌اند.

کد خبر: ۲۸۵٬۶۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha