۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۸
بهره‌برداری از ۹.۴ میلیارد دلار پروژه معدنی با سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ
معاون وزیر صمت خبر داد

بهره‌برداری از ۹.۴ میلیارد دلار پروژه معدنی با سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ

رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) راهبری و هدایت سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ بخش معدن و صنایع معدنی را از اقدامات موثر برای توسعه بخش معدن و صنایع معدنی خواند.

به گزارش بازار، محمدرضا موثقی نیا در نشست با مهدی فرحی، قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی، اظهار کرد: نتیجه سرمایه‌گذاری و راهبری ایمیدرو، تاکنون به بهره‌برداری از ۹.۴ میلیارد دلار پروژه و طرح منجر شده است.

معاون وزیر صمت گفت: در حال حاضر پروژه‌های بزرگ افتتاح شده و آماده افتتاح در حوزه‌های فولاد، مس، طلا، سرب و روی، زغال و... حاکی از اقدامات کلیدی ایمیدرو است که در این زمینه تامین زیرساخت‌ها نیز مورد توجه این سازمان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه بهره‌برداری از پروژه‌ای معدن و صنایع معدنی اشتغال‌زایی فراگیری در نقاط مختلف کشور داشته است، عنوان کرد: ایمیدرو همواره بسترسازی و حمایت از شرکت‌ها برای توسعه معدن و صنایع معدنی را اولویت قرار داده است تا برنامه‌ها در راستای "جهش تولید" پیش رود.

ارایه پیشنهادات قابل اجرا در راستای جهش تولید
موثقی نیا با بیان اینکه ایمیدرو پیشنهادات قابل اجرا در راستای جهش تولید به ارزش ۱۱۰ هزار میلیارد تومان ارایه کرده است، اظهار داشت: به منظور دستیابی به اهداف جهشی، میزان نیازهای ارزشی این حوزه برآورد شده است که نیاز ارزی کل تولید و طرح‌های پیشران را شامل می‌شود.

رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) از نیازهای مهم این حوزه، به تامین مستمر برق به میزان سالانه ۸۸۰۰ مگاوات و ۵۰ میلیون مترمکعب گاز در روز اشاره کرد.

کد خبر: ۲۸۵٬۲۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha