۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۰
سود هواوی ۵۶۴ درصد رشد کرد

سود هواوی ۵۶۴ درصد رشد کرد

سود شرکت هواوی برای چهارمین فصل متوالی افزایش یافت که نشان می‌دهد این شرکت چینی، سهم بازار را از اپل و سایر سازندگان تلفن هوشمند گرفته است.

به گزارش بازار، این شرکت مستقر در شنزن برای سه ماهه مارس، سود خالص ۱۹.۶ میلیارد یوان (۲.۷ میلیارد دلار) را به مرکز ملی تامین مالی بین بانکی گزارش کرد که رشد ۵۶۴ درصدی داشت.

فروش هواوی در سه ماهه اول امسال، ۳۷ درصد افزایش یافت و به ۱۷۸.۵ میلیارد یوان رسید. این شرکت جزئیات فروش بخش‌های کسب و کار مختلف خود را ارائه نکرد.

رشد مبهوت‌کننده درآمد، منعکس کننده بازگشت دوباره هواوی با وجود تحریم‌های آمریکا است. طبق آمار شرکت تحقیقاتی کانترپوینت، فروش تلفن هوشمند این شرکت در سه ماهه اول، ۷۰ درصد افزایش یافت. این شرکت سال گذشته با معرفی یک تلفن هوشمند جدید فایو جی که در ساخت آن از یک پردازنده هفت نانومتری ساخت چین استفاده شده بود، بازگشت غیرمنتظره‌ای داشت.

در مقابل، آن طور که برآورد کانترپوینت نشان داد، فروش آیفون اپل در چین، طی سه ماهه مارس، ۱۹ درصد کاهش داشت.

هواوی اوایل ماه میلادی جاری، سری جدید پورا ۷۰ را در بازار تلفن هوشمند معرفی کرد که به تراشه پیشرفته‌تری مجهز بود و توانایی ادامه تولید نیمه‌رساناهای پیشرفته و افزایش فشار بر اپل در بازار خانگی خود را نشان داد. طبق بررسی تحلیلگران جفریز، این محصولات جدید، ظرف دو روز از آغاز عرضه، تماما به فروش رفت.

بر اساس گزارش بلومبرگ، هواوی با پردازنده گرافیکی آسند، در زمینه تراشه‌های هوش مصنوعی هم پیشرفت‌هایی داشته است. جنسن هوانگ، مدیرعامل انویدیا، این شرکت چینی را یک رقیب جالب خوانده است.

کد خبر: ۲۸۵٬۱۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha