۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۶
۲۲۰ هزار میلیارد تومان پروژه در بنادر کشور در دستور کار است
معاون وزیر راه و شهرسازی:

۲۲۰ هزار میلیارد تومان پروژه در بنادر کشور در دستور کار است

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: امسال بیش از ۷۰ هزار میلیارد تومان پروژه دولتی و بیش از ۱۵۰ هزار میلیارد تومان پروژه بخش خصوصی در بنادر در دست اقدام داریم که باید مطابق برنامه‌ریزی انجام شود.

به گزارش بازار، علی‌اکبر صفایی در نشست ماهانه مدیران این سازمان با بیان اینکه در حوزه توسعه دریامحور مقرر شد تا وزارتخانه‌های مربوطه به جای ساختار محوری، پروژه محور عمل کنند، تاکید کرد: اصل برنامه‌محوری، رویکرد درستی است و سبب رشد اقتصاد کشور از حوزه دریا و افزایش اشتغال و رفاه مردم خواهد شد.

مدیرعامل سازمان بنادرودریانوردی با اشاره به شعار "جهش تولید با مشارکت مردم" تاکید کرد: به موازات واگذاری فعالیت‌های بندری و دریایی به بخش‌خصوصی و مردم که طی سال‌های گذشته انجام شده و پیگیری می‌شود، از مدیران بنادر خواست تقویت و حمایت از تعاونی های دریایی و بندری کشور در دستور کار دهند.

وی با اشاره به ابلاغ بودجه سازمان بنادر و دریانوردی در سال جاری، خاطرنشان کرد: همه مدیران موظف هستند بودجه و ضوابط اجرایی بودجه در سال ۱۴۰۳ را مطالعه کنند و هرگز خلاف این ضوابط حرکت نکنند.

وی در ادامه تعاونی‌ها را نماد حضور و مشارکت مردم در اقتصاد دانست و گفت: رویکرد حمایت و تقویت تعاونی‌های دریایی و بندری باید گسترش یابد.

صفایی با قدردانی از معاونت دریایی سازمان بنادرودریانوردی برای برنامه‌ریزی و مدیریت مسافرت‌های نوروزی دریایی و انجام نزدیک به ۶ میلیون نفر سفر دریایی بدون هیچ حادثه و صدمه جدی، اعلام‌کرد: عملیات ساخت ۳۰ فروند شناور مسافری برای تجهیز و نوسازی ناوگان مسافری کشور، در سه ماه‌ آینده آغاز شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ضرورت ساماندهی بندر مسافری هرمز در استان هرمزگان، اظهار داشت: با اتمام پروژه مطالعات لازم است در سال جدید طرح توسعه بنادر مسافری هرمز و شهید حقانی در دستور کار اجرایی قرار گیرد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به آماده بودن زیرساخت بندر گردشگری و مسافری "نخل ناخدا"، تاکید کرد: تا سال آینده باید تردد مسافری و گردشگری در بندر نخل ناخدا با مشارکت بخش خصوصی آغاز شود.

مشارکت فعال مدیران برای رفع مشکلات پروژه‌های استراتژیک

صفایی با اشاره به پروژه‌های استراتژیک سازمان بنادر و دریانوردی در سال جاری، تاکید کرد: مدیران باید با هدف رفع مشکلات پروژه‌های استراتژیک، سرکشی و بازدیدهای میدانی بیشتری از پروژه های بنادر داشته باشند.
وی همچنین با اشاره به عملیات "وعده صادق" سپاه پاسداران در پاسخ به حمله وقیحانه و متجاوزانه رژیم صهیونیستی به سفارت و خاک ایران، تصریح‌کرد: عملیات گسترده، غرور آفرین و بی‌سابقه سپاه و نیروهای نظامی، سبب اضمحلال رژیم صهیونیستی شده و چهره واقعی این رژیم را به همه دنیا نمایاند.

کد خبر: ۲۸۵٬۰۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha