۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۴
اجرای ۷ برنامه برای تحقق شعار سال| سرمایه‌گذاری در انرژی‌های تجدیدپذیر با مشارکت مردم
وزیر نیرو اعلام کرد

اجرای ۷ برنامه برای تحقق شعار سال| سرمایه‌گذاری در انرژی‌های تجدیدپذیر با مشارکت مردم

وزیر نیرو با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر با حضور حداکثری مردم پیگیری خواهد شد، گفت: برای تحقق شعار امسال، اجرای ۷ برنامه پیش‌بینی شده است.

به گزارش بازار، علی‌اکبر محرابیان در خصوص تحقق شعار امسال در صنعت برق اظهار داشت: برای تحقق «جهش تولید با مشارکت مردم» ۷ برنامه در سال ۱۴۰۳ پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: مهم‌ترین عنصر حضور حداکثری مردم در صنعت برق سرمایه‌گذاری در نیروگاه‌های تجدیدپذیر است.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: بر این اساس سرمایه‌گذاری در سطوح مختلف از خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی گرفته تا سرمایه‌گذاری‌های کلان در نیروگاه‌های ۱۵۰۰ مگاواتی دنبال می‌شود که این سرمایه‌گذاری‌ها یعنی حضور حداکثری مردم در صنعت برق است.

به گزارش ایرنا، سال ۱۴۰۳ توسط رهبر معظم انقلاب به عنوان سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری شد و صنعت برق کشور به عنوان یکی از زیرساخت‌های اساسی تولید، در همه بخش‌های کشور خود را موظف به ایفای نقش در تحقق شعار مذکور می‌داند.

چندی پیش مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) در این باره به خبرنگار ایرنا، گفته بود: افزایش تولید برق تجدیدپذیر با مشارکت مردم از دیگر اقدام‌های وزارت نیرو است.

وی افزود: یکی از راهبردهای اساسی دولت سیزدهم، ساخت نیروگاه‌های تجدیدپذیر خورشیدی مقیاس کوچک با ظرفیت پنج کیلووات خانگی است. در اجرای این طرح تاکید بر توانمندسازی مصرف‌کنندگان خانگی و مشترکان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی است.

مدیرعامل توانیر گفت: در سال ۱۴۰۲ بیش از ۶ هزار سامانه خورشیدی کوچک‌مقیاس با ظرفیتی افزون بر ۵۳ مگاوات در کشور ساخته شد. در سال ۱۴۰۳ نیز این برنامه با قدرت ادامه خواهد یافت تا علاوه بر توانمندسازی خانوارهای تحت پوشش این طرح، به افزایش تولید برق تجدیدپذیر، کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی و رفع ناترازی تولید برق در کشور کمک شود.

رجبی مشهدی گفت: در بخش نیروگاه‌های مقیاس بزرگ تجدیدپذیر نیز امکانات مختلفی نظیر تابلوی سبز بورس، قراردادهای خرید تضمینی و استفاده از ظرفیت ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید با محوریت بخش خصوصی و مشارکت عمومی به‌منظور افزایش ظرفیت تولید برق تجدیدپذیر در نظر گرفته شده است.

کد خبر: ۲۸۵٬۰۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha