۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۰
فرصت سوزی در سواحل گلستان| تمرکز ما روی توسعه زنجیره ارزش آبزی پروری در استان است
معاون اقتصادی استاندار گلستان انتقاد کرد؛

فرصت سوزی در سواحل گلستان| تمرکز ما روی توسعه زنجیره ارزش آبزی پروری در استان است

گرگان- دهنوی، معاون اقتصادی استاندار گلستان با اشاره به زنجیره ارزش آبزی پروری گفت: متاسفانه علی رغم فراهم بودن فرصت صادرات غیر نفتی در سواحل خزر اما نتوانسته ایم از این ظرفیت به درستی استفاده کنیم.

سید محمد دهنوی در حاشیه نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (ایران اکسپو ۲۰۲۴) در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: نمایشگاه اکسپو فرصتی برای معرفی توانمندی تولیدات گلستان است و باید از این فرصت برای معرفی زنجیره های ارزش استان استفاده کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان افزود: استان گلستان در کنار سایر استان های کشور در نمایشگاه اکسپو به معرفی توانمندی های تولیدی خود پرداخته است.

وی با بیان اینکه علی رغم تحریم های خارجی اما تولید در کشور شتاب خوبی داشته است، بیان کرد: ایجاد پایون وزارت کشور در اکسپو برای معرفی زنجیره ارزش استان ها فرصت بسیار خوبی بود.

معرفی زنجیره ها هم به لحاظ تامین امنیت غذایی و هم به لحاظ رشد صادرات غیر نفتی دارای اهمیت است.

دهنوی با بیان اینکه گلستان ۲۱ زنجیره ارزش فعال تولیدی در بخش های مختلف دارد، گفت: این ۲۱ زنجیره بیش از ۸۰ درصد جی دی پی استان را تشکیل می دهند و بیش از ۸۰ درصد اشتغال استان هم در همین زنجیره ها ایجاد شده است.

وی بیان کرد: زنجیره طیور به عنوان زنجیره پیشرو استان در کشور به حساب می آید و امروز قسمت اعظم نیازهای این زنجیره در استان تولید و تامین می شود اما به دلیل شرایط آب هوایی امکان تولید برخی نهاده ها در کشور فراهم نیست.

تلاش برای تکمیل زنجیره طیور در گلستان

به گفته وی، چنانچه موضوع مرغ اجداد هم تکمیل شود، این زنجیره تکمیل خواهد شد.

دهنوی خاطرنشان کرد: مرغ گلستان به ۱۱ استان ارسال و به سه کشور دنیا صادر می شود.

وی با اشاره به زنجیره آبزی پروری به عنوان دیگر زنجیره اولویت دار استان گفت: متاسفانه علی رغم فراهم بودن فرصت صادرات غیر نفتی در سواحل خزر اما نتوانسته ایم از این ظرفیت به درستی استفاده کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان گفت: با در نظر گرفتن اثر وضعی تولید بر صادرات غیر نفتی و میزان رشد، آبزی پروری به عنوان دیگر زنجیره اولویت دار استان برای معرفی در اکسپو اتتخاب شد.

وی افزود: این زنجیره در سه محور میگو، ماهیان خاویاری و ماهیان سردابی و گرمابی تمرکز و طرح های توسعه ای خوبی ایجاد کرده است و همچنین سال گذشته از مجموعه های فعال این حوزه حمایت شده است.

دهنوی تصریح کرد: سال جاری هم یکی از تمرکز های اصلی ما بر زنجیره های ارزش، موضوع آبزی پروری است و امیدواریم زیرساخت های اولیه این زنجیره فراهم شود تا مردم بتوانند در این بخش کار تولیدی کنند.

کد خبر: ۲۸۵٬۰۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha