۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۰
معضل «شهرک صنوف و ساختمان های پزشکان» شاهرود | قفل بر هسته مرکزی شهر 
گزارش بازار؛ 

معضل «شهرک صنوف و ساختمان های پزشکان» شاهرود | قفل بر هسته مرکزی شهر 

شاهرود- مدیریت شهری شاهرود به دنبال ایجاد شهرک صنوف برای خروج مشاغل مزاحم مانند صافکاری، آهنگری و ... از هسته های شهری است اما شهرک صنوف شاهرود سال ها است تحویل داده نمی شود. 

بازار، گروه استان‌ها: شهرک صنوف مکانی است که در ورودی شهر شاهرود احداث شده تا میزبان صنوف پرسر و صدا و مزاحم باشد صنوفی که شامل تعمیرگاه، صافکاری، درودگری، تعمیرات، لاستیک فروشی و نقاشی ماشین و ... است و تمرکز شان در هسته های شهری مردم را کلافه کرده و ترافیک های بسیاری هم ایجاد می کند.

مدیریت شهری از شورای چهام شهر شاهرود یعنی بیش از ده سال قبل به دنبال شهرک صنوف بود شهرکی که در آن مشاغل مزاحم و پر صدا و آلودگی یکجا جمع شود و مردم هم بدانند که برای دسترسی به این مشاغل باید به کدام نقاط بروند. این شرایط البته خیابان های کمربندی که از زیباترین خیابان های شاهرود هم محسوب می شود را نیز باز می کرد تا مردم از آن استفاده کنند.

مشکلات مردمی

حضور مشاغل مزاحم به ترافیک هم دامن زده است نمونه این موضوع البته نه تنها در مکانیکی و صافکاری بلکه در ساختمان های پرتعداد پزشکان در خیابان ۲۲ بهمن شاهرود هم مشاهده می شود ساختمان هایی که میزبان دکترها در هسته مرکزی شهر هستند و ترافیک وحشتناکی را برای مردم ایجاد کرده است. شهرداری و مدیریت شهری شاهرود اما به دنبال انتقال صنوف و مطب پزشکان به خارج از شهر و هسته مرکزی است.

شهردار شاهرود: برای انتقال مطب پزشکان مشوق هایی در نظر گرفته ایم

اعضای شورای شهر و شهردار شاهرود در نشستی با حضور خبرنگاران درباره مسائل مختلف شهر شاهرود اظهارنظر کردند و گزارش عملکرد شورای ششم و شهرداری را نیز ارائه دادند یکی از مسائلی که توسط خبرنگار بازار در این نشست مطرح شد مقوله شهرک صنوف بود که در ادامه واکنش ها به این موضوع و همچنین ساختمان پزشکان های شاهرود و تمرکز شان در هسته مرکزی شهر را می خوانید.

معضل «شهرک صنوف و ساختمان های پزشکان» شاهرود | قفل بر هسته مرکزی شهر 

پیگیر انتقال مشاغل به حاشیه شهر هستیم

شهردار شاهرود با اشاره به اینکه شهرک صنوف یکی از ملزومات است، گفت: بسیار پیگیر انتقال مشاغل به حاشیه شهر و مشخصاً شهرک صنوف هستیم اما برخی همکاری ها باید با شهرداری از سوی ارگان های دیگر انجام شود که متاسفانه صورت نمی گیرد.

محسن احمدی با طرح این سوال که آیا زیرسازی و چند جدول کشی کاری دارد که باید این همه زمان برای آن صرف شود، تاکید کرد: متاسفانه شهرداری باید برای کوچکترین اجرای پروژه ای نیز از دستگاه های دیگر اخذ مجوز و موافقت و .. کند و حال آنکه اگر شهرداری می توانست هر آنچه برنامه ریزی می کند را راساً اجرا کند قطعاً خدماتی که به مردم داده می شد ۱۰۰ درصد بهتر از اکنون بود.

رئیس شورای شهر شاهرود: بسیاری از تاخیرهایی که در طرح ها و پروژه های شهرداری و مدیریت شهری شاهد هستیم به واسطه بروکراسی حاکم بر دیگر دستگاه ها است

وی افزود: نمونه این موضوع را در شهرک فدک و کوثر شاهد هستیم. سال ها است که این شهرک ساخته شده و اما تحویل شهرداری نمی دهد و شهرداری هم قانوناً نمی تواند به این مردم خدمت رسانی کند حال باید پرسید چرا بعد از سال ها پیگیری این شهرک تحویل شهرداری نمی شود؟

ساختمان های پزشکان و تمرکز در هسته مرکزی شهر

شهردار شاهرود درباره ساختمان های پزشکان هم بیان کرد: مجوز جدیدی در ساختمان های پزشکان که در هسته مرکزی شهر بوده و ترافیک سنگین ایجاد می کنند داده نشده است لذا نگاه شهرداری و مدیریت شهری شاهرود هم انتقال این مراکز درمانی به حواشی شهر و خیابان های دیگر است.

احمدی با بیان اینکه برای انتقال مطب پزشکان مشوق هایی در نظر گرفته ایم، تاکید کرد: تخفیف ۹۰ درصدی عوارض و شهرداری و هزینه ها برای کسانی که مطب خود از هسته مرکزی شهر بیرون ببرند در نظر گرفته شده تا پزشکان و مالکان ساختمان های پزشکان شخصاً با تمایل خودشان به انتقال این مراکز از هسته مرکزی شهر اقدام کنند چرا که امروز با وضعیت نابسامانی در این نطقه به لحاظ تردد خودرو ها روبرو هستیم.

وی با بیان اینکه البته پارکینگ سه طبقه منفی در محل شهرداری سابق دیده شده اما فاصله نسبتاً دوری به کوچه شهید مزجی، محل تمرکز ساختمان های پزشکان دارد، ابراز کرد: زمینی را در کوچه شهید مزجی تسطیح کرده و به دنبال تملک دو خانه مجاور آن هستیم تا بتوانیم یک پارکینگ مناسب در این محدوده ایجاد کنیم تا شاید کمتر شاهد توقف خودروها و ایجاد گره های ترافیکی در شهر شاهرود باشیم.

معضل «شهرک صنوف و ساختمان های پزشکان» شاهرود | قفل بر هسته مرکزی شهر 

مصوبه ای خواهیم گرفت

شهردار شاهرود همچنین از طرح موضوع ساختمان های پزشکان و مشاغل متمرکز شده در هسته مرکزی شهر در شورای ترافیک، شورای تامین و فرمانداری شاهرود با حضور مسئولان اجرایی و قضایی خبر داد و گفت: امیدواریم که ساختمان های پزشکان به صورت داوطلبانه هسته مرکزی شهر را ترک کرده و به نقاط دیگر بروند.

احمدی بیان کرد: در صورتی که از این امر تکمین نکنند فرصت دو ساله ای به ساختمان های پزشکان داده می شود تا به خارج از هسته مرکزی شهر بروند و سپس بعد از دو سال پروانه کسب آنها با مصوبه شورای تامین ابطال خواهد شد البته این مصوبه هنوز به تصویب نرسیده است.

شهرک صنوف شاهرود

حمید محبی عضو شورای شهر شاهرود نیز مشاغل مزاحم را یکی از معضلات مردم دانست و تاکید کرد: خیابان کمربندی شاهرود یکی از خیابان های بسیار طولانی است که در میانه آن درختان کهن سال و فضای سبز بسیار خوبی وجود دارد و در زمره خیابان های زیبای شاهرود محسوب می شود اما متاسفانه استقرار مشاغل مزاحم سبب شده تا این خیابان از جلوه بیافتد.

محبی با بیان اینکه پیگیری های بسیاری برای شهرک صنوف و انتقال واحد های صنفی مزاحم و مشاغل مرتبط به آن از حوزه زندگی مردم صورت گرفته است، تاکید داشت: امیدواریم که بتوانیم شاهد انتقال مشاغل مزاحم به خارج از شهر باشیم اما نیاز همکاری ارگان های دیگر با شهرداری و شورای شهر است.

وی با بیان اینکه امروز وضعیت کمربندی و خیابان شهنما بسیار اسفناک است و مردم این مناطق بسیار گلایه مند هستند، افزود: جمع آوری مشاغل مزاحم می تواند به شهرداری این امکان را بدهد که خیابان های شهنما و کمربندی و ... را بهسازی و زیبا سازی کند تا در روحیه مردم هم تاثیر داشته باشد.

علت تاخیر در طرح ها

حمید قنبریان رئیس شورای شهر شاهرود با بیان اینکه مدیریت شهری بسیار تنها است، گفت: بسیاری از تاخیرهایی که در طرح ها و پروژه های شهرداری و مدیریت شهری شاهد هستیم به واسطه بروکراسی حاکم بر دیگر دستگاه ها است وگرنه پیگیری های خوبی در زمینه طرح ها و پروژه های شهری از سوی مدیریت شهری صورت گرفته است.

رئیس شورای شهر شاهرود: بودجه امسال شهرداری شاهرود یک هزار و ۲۶۴ میلیارد تومان بسته شد

قنبریان با بیان اینکه شهرداری و شورای شهر نیازمند همکاری همه دستگاه ها است، ابراز کرد: برای مثال در زمینه متکدیان شاهد هستیم که وقتی نسبت به جمع آوری متکدیان اقدام می شود، لحظه ای بعد دوباره همه شان در خیابان ها هستند و این از نقص قوانین نیز بر می آید که باید عزم جدی برای اصلاح شرایط باشد.

وی با بیان اینکه علیرغم تمام مشکلات و موانع توانسته ایم شاهد عملکرد خوبی چه در زمینه اعتبارات و چه طرح های عمرانی در شهر شاهرود باشیم، تاکید کرد: ۳۳ ماه قبل وقتی شورای ششم روی کار آمد شهرداری شاهرود ۱۰۰ میلیارد تومان بدهی داشت.

معضل «شهرک صنوف و ساختمان های پزشکان» شاهرود | قفل بر هسته مرکزی شهر 

کارگران اتباع

رئیس شورای شهر شاهرود با بیان اینکه این در حالی است که بودجه سال قبل شهرداری شاهرود یک هزار میلیارد تومان بود که محقق شد، ابراز کرد: بودجه امسال شهرداری شاهرود یک هزار و ۲۶۴ میلیارد تومان بسته شده که میزان بسیار قابل توجهی علیرغم تمام مشکلات و کمبودها و محدودیت‌ها است این نشان می دهد که نگاه مجموعه مدیریت شهری شاهرود به رفع مشکلات است.

مهدی ترابی عضو دیگر شورای شهر شاهرود همچنین از وجود کارگران اتباع خارجی در شهر شاهرود گلایه کرد و گفت: دستگاه ها باید کارشان را در این زمینه به خوبی صورت دهند چرا که شاهرود در زمره شهرهای ممنوعه برای کار این اتباع است اما شاهد حضور هزار کارگر اتباع در این شهر هستیم.

وی با اشاره به سوالی درباره به کارگیری کارگران اتباع بیان کرد: ما به کار گیری این کارگران را ممنوع کرده ایم و یک مورد استفاده از کارگر اتباع در یک پارکینگ توسط پیمانکار شهرداری شاهرود نیز مورد برخورد قرار گرفت چرا که عقیده داریم حضور این کارگران به بیکاری نیروی کار بومی منجر می‌شود.

کد خبر: ۲۸۴٬۷۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha