۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۸
رگبار و رعدوبرق مناطق غربی کشور را در بر می‌گیرد
کارشناس سازمان هواشناسی پیش‌بینی کرد

رگبار و رعدوبرق مناطق غربی کشور را در بر می‌گیرد

کارشناس سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی به غرب کشور در روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت‌ماه خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، کبری رفیعی گفت: برای امروز در جنوب استان‌های کرمان، فارس، سیستان و بلوچستان و همین‌طور مناطق شمالی و شرق هرمزگان بارندگی به شکل رگبار و رعدوبرق خواهیم داشت.

وی ادامه داد: فردا هم در برخی از ساعات مناطقی از غرب کشور و ارتفاعاتی از زاگرس و البرز مرکزی بارش‌های پراکنده خواهند داشت و برای دیگر نقاط کشور نیز جوی آرام پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی اظهار کرد: در روز سه‌شنبه اما سامانه جدید بارشی از غرب کشور وارد خواهد شد و به‌تدریج استان‌های ایلام، لرستان، کرمانشاه، کردستان و همین‌طور جنوب آذربایجان غربی، چهارمحال‌وبختیاری و خوزستان را در بر خواهد گرفت.

وی افزود: همچنین در روز چهارشنبه بر شدت فعالیت سامانه افزوده می‌شود و گستره بارش‌های این سامانه جنوب کشور و بخش‌هایی از مرکز کشور را نیز در بر می‌گیرد. در روز پنج‌شنبه نیز در نیمه غربی، مرکز و نیمه جنوبی کشور بارندگی‌ها ادامه خواهد داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی در ادامه تصریح کرد: علاوه بر این پدیده، وزش باد شدید نیز برای ۳ روز آینده در نوار شرقی کشور رخ خواهد داد و در مناطق مستعد نیز سبب خیزش گردوخاک خواهد شد. همچنین آب‌های جنوبی کشور برای شرق و جنوب خلیج فارس در ۳ روز آینده مواج و متلاطم خواهد بود.

رفیعی در خصوص وضعیت جوی تهران نیز گفت: برای تهران طی امروز آسمانی صاف با وزش باد در برخی از ساعات پیش‌بینی می‌شود. همچنین بیشینه دمای تهران امروز به ۲۶ درجه و کمینه دما نیز به ۱۵ درجه بالای صفر می‌رسد.

کد خبر: ۲۸۴٬۵۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha