۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۵
افزایش حقوق کارگران متناسب با تورم نیست | گلایه از نحوه تصویب مصوبه دستمزدها
دبیر اجرایی خانه کارگر استان سمنان:

افزایش حقوق کارگران متناسب با تورم نیست | گلایه از نحوه تصویب مصوبه دستمزدها

سمنان- دبیر اجرایی خانه کارگر استان سمنان ضمن اشاره به تصمیمات ماخوذه در زمینه افزایش حقوق کارگران، گفت: افزایش حقوق کارگران متناسب با تورم و مخارج زندگی آن‌ها نیست.

به گزارش خبرنگار بازار، حبیب الله محقق بعد از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران به میزبانی خانه کارگر سمنان، ضمن گلایه از وضعیت افزایش حقوق کارگران بیان کرد: متاسفانه افزایش حقوق کارگران امسال هم متناسب با تورم و مخارج زندگی کارگران نبوده و نیست.

وی با بیان اینکه از نحوه مصوبه دستمزد ها و حقوق ها گلایه داریم، افزود: متاسفانه شورای کار برخلاف قانون کار عمل کرده و این در حالی است که سابقاً هم همین اتفاقات رقم خورده بود.

شکایت به دیوان

دبیر خانه کارگر استان سمنان با بیان اینکه دادخواست‌های متعدد کارگران به دیوان عدالت اداری به جایی نرسیده است، تاکید کرد: در شرایط تورمی کنونی زندگی برای کارگران دشوار شده است.

محقق با بیان اینکه دستمزد کارگران کمتر از تورم رشد می‌کند و این سبب شده تا زندگی کارگران روز به روز سخت تر شود، گفت: افزایش حقوق ۳۵ درصدی کارگران در حالی اعمال شده که تورم به گفته بانک مرکزی ۴۲ درصد است.

وی با بیان اینکه نباید افزایش حقوق‌ها کمتر از نرخ تورم باشد وگرنه کارگران در زندگی و معاش شان با مشکل روبرو خواهند بود، افزود: در افزایش حقوق ها همه مسائل لحاظ نمی شود برای مثال حق مسکن برای کارگران در دستمزد امسال همان ۸۰۰ هزار تومان ماهانه است که سال قبل هم بود در صورتی که امروز در استان سمنان یک اتاق را هم با ۸۰۰ هزار تومان کرایه نمی دهند.

هزینه زیاد مسکن

دبیر خانه کارگر استان سمنان با بیان اینکه امروز هزینه خانه و مسکن یکی از بزرگترین مشکلات کارگران است، گفت: هزینه مسکن بسیار بالا رفته و این افزایش متناسب با حقوق کارگران نبوده و نیست.

محقق با بیان اینکه کارگران همواره اعتراض خود را درباره این موضوع بیان کرده اند، گفت: طی سال ۱۴۰۲ یک‌هزار و ۴۰۰ دادخواست از سوی کارگران استان برای دیوان عدالت اداری ارسال شده است.

وی افزود: سال گذشته نمایندگان کارگران مصوبه حقوق را امضا کرده بودند در نتیجه دیوان اداری همه درخواست ها را رد کرد و نپذیرفت امسال خوشبختانه نمایندگان کارگران مصوبه را امضا نکردند.

امیدوار هستیم

دبیر اجرایی خانه کارگر استان سمنان گفت: امسال به همین دلیل امیدوار هستیم که با طرح دعوی در دیوان عدالت اداری بتوانیم به حقوق خودمان دست پیدا کنیم چرا که قشر بزرگی از مردم استان سمنان از طریق کارگری ارتزاق می کنند.

محقق همچنین با بیان اینکه متاسفانه برخی کارفرماها حقوق کارگران را پایمال می‌کنند، گفت: ما در استان سمنان شاهد پدیده هایی مانند قراردادها و تسویه حساب‌های سفید امضاء هستیم که کارفرمایان کارگران را مجبور به انجام آن می کنند.

وی با بیان اینکه دولت باید از قشر کارگر حمایت های بیشتری کند، بیان کرد: امروز کارگران ما در سراسر استان سمنان با مشکلات عدیده ای روبرو هستند که باید از سوی مسئولان دیده و پیگیری شود.

مشکلات بیمه کارگری

دبیر خانه کارگر استان سمنان گفت: یکی از مهمترین مشکلات دیگر کارگران در سراسر استان مقوله بیمه کارگری است امروز شاهد هستیم که مطالبات فراوان تامین اجتماعی باعث شده تا کیفیت ارائه خدمات به کارگران پایین بیاید.

محقق بیان کرد: دولت با پرداخت حقوق سازمان تامین اجتماعی به بهبود شرایط خدمات بیمه تامین اجتماعی به خصوص برای قشر کارگر می تواند کمک شایانی داشته باشد و این انتظار کارگران استان سمنان است.

کد خبر: ۲۸۴٬۴۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha