۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۹
تعیین تکلیف طرح‌های کشاورزی نیمه‌ تمام در شرق اصفهان| اتباع ساماندهی می شوند
استاندار اصفهان مطرح کرد؛

تعیین تکلیف طرح‌های کشاورزی نیمه‌ تمام در شرق اصفهان| اتباع ساماندهی می شوند

اصفهان-مرتضوی؛استاندار اصفهان گفت: تعیین تکلیف طرح‌ های کشاورزی نیمه‌تمام و توجه ویژه به مسائل آموزشی و بهداشت و درمان از جمله مفاد مصوبات نشست شورای اداری استان برای شرق اصفهان بود.

به گزارش خبرنگار بازار، سید رضا مرتضوی در حاشیه شورای اداری مشترک استان و شهرستان اصفهان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سفر شورای اداری استان به شهرستان اصفهان در چند بخش برنامه‌ریزی شد، نخست بازدید از مناطق جنوبی شهرستان، در سفر دوم بازدید از برخی شهرک‌های شهرستان و پنج شنبه هم سفر به شرق شهرستان اصفهان برنامه‌ریزی و اجرا شد.

وی با بیان اینکه در نشست شورای اداری مشترک استان و شهرستان اصفهان نیز بیش از ۶ ساعت به طول انجامید و مسائلی که در سفر مورد بررسی قرار گرفته بود در این نشست مطرح و در خصوص آن تصمیم‌گیری شد، افزود: تعداد مصوبات اخذ شده در نشست شورای اداری استان را بیش از ۵۰ مصوبه بوده است؛ این مصوبات لازم الاجرا و به منظور رفع چالش‌ ها و توسعه شرق شهرستان اصفهان اتخاذ شد.

وی ادامه داد: تلاش شد مصوبات در بخش‌های مختلف با زمانبندی مشخص تصویب شوند تا در موعد مقرر با به ثمر رسیدن مصوبات شاهد رشد و آبادانی این منطقه باشیم.

استاندار اصفهان در خصوص مفاد مصوبات شورای اداری استان، بیان کرد: رفع نقاط حادثه‌خیز، اصلاح هندسی مسیرها، ایمن سازی و نصب علایم، روکش آسفالت، تعیین تکلیف طرح‌های کشاورزی نیمه‌ تمام، تکمیل طرح‌ های حوزه ورزش و جوانان، توجه ویژه به مسائل آموزشی و بهداشت و درمان از جمله مفاد مصوبات این نشست بود.

مرتضوی متذکر شد: مسائل و چالش‌ های سایر مناطق شهرستان اصفهان نیز در سفرهای آینده بررسی و در خصوص آن تصمیم‌گیری خواهد شد.

در ادامه محمدرضا جانثاری با اشاره به درخواست های مردم شرق اصفهان در خصوص بررسی مسائل و مشکلات به وجود آمده از طریق اتباع اظهار کرد: در بیان مسائل و مشکلات نباید در حق نظام اجحاف شود مردم باید ببیند که پیش از انقلاب کشور در چه وضعی بوده و اکنون تا چه اندازه شاهد پیشرفت هستیم.

تاثیر مطلوب اتباع در حوزه کار و نامطلوب در بخش های اجتماعی

وی افزود: در خصوص اتباع خارجی نه باید افراط و نه تفریط داشته باشیم، مهاجرپذیری یکی از مسائلی است که در همه کشورهای دنیا وجود دارد و کشور ما و اصفهان نیز از آن مستثنی نیست، مهاجرین در استان هم تاثیر مطلوب در حوزه کار دارند و هم تاثیر نامطلوب در بخش های مختلف اجتماعی که این امر نیاز مند سازماندهی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: باید جمعیت اتباع با توجه به تراکم جمعیت تعدیل شود، حد مجاز وجود اتباع سه درصد از جمعیت کل است اما آمار مهاجرین بسیار بالاتر است.

جان‌نثاری ادامه داد: هرچند که در ۱۲ شهرستان استان ممنوعیت حضور اتباع را داریم اما این قانون در دوره‌ هایی مورد بی‌ توجهی قرار گرفته و اکنون با مشکلاتی مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه ساماندهی اتباع خارجی نخستین رویکردی است که در این خصوص دنبال می‌کنیم، بیان کرد: سال گذشته بیش از ۶۰ درصد از اتباع خارجی غیرمجاز را دستگیر و به صورت روزانه چند هزار نفر را به کشورشان بازگرداندیم.

مردم در خصوص اتباع همکاری کنند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با توجه به ایجاد مشکلات اقتصادی با توجه به حضور پر رنگ اتباع در این زمینه بیان کرد: نیاز است مردم در خصوص اتباع از املاکی ها تا کارفرمایان همکاری و باید به این امر اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی با بیان اینکه در دولت های پیشین امور اتباع رها شده بود، گفت: در مورد حضور اتباع خارجی غیرمجاز در بخش مرکزی اصفهان نیز با همکاری فرماندار اصفهان تلاش می کنیم تا این موضوع را ساماندهی کنیم.

کد خبر: ۲۸۴٬۴۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha