۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۸
اتریوم را زیر 2000 دلار را برای بولران پیش رو بخرید!
تحلیل جامع اتریوم ETH

اتریوم را زیر 2000 دلار را برای بولران پیش رو بخرید!

با توجه به متریک های فنی و مالی، وضعیت بنیادی اتریوم بسیار خوب است و برای پرتاب قیمت باید سقف تاریخی 5000 دلار شکته شود و یا به حمایت 2150 دلار جهت انفجار حجم تقاضا برسد.

هادی بهرامی؛ بازار: ارز های دیجیتال همان پول های دیجیتالی هستند که غیر متمرکز بوده و با استفاده از بلاکچین عملیات پرداخت و کار های روزمره بشر را آسان تر میکنند. پردازش و انتقال سریع اطلاعات، عملیات پرداخت با کارمزد کمتر، خدمات غیر متمرکز بانکداری، سرگرمی و سرمایه گذاری از مهم ترین کاربرد های بازار ارز دیجیتال است. در این مقاله به تحلیل فاندامنتال و تکنیکال بلند مدت اتریوم خواهیم پرداخت و روند پیش روی آنرا به صورت کامل بررسی خواهیم کرد تا سرمایه گذاران با آگاهی بیشتری اقدام به خرید و فروش کنند.


اتریوم را عمیق تر بشناس!
ارز دیجیتال اتریوم توکن بومی شبکه erc۲۰ است که اکوسیستم بسیار بزرگی را در حوزه دیفای و بلاکچین داراست و همچنین این کوین را به عنوان لیدر صنعت دیفای از لحاظ نقدینگی، بلاکچین و اکوسیستم و حتی پلتفرم های سپرده گذاری میشناسند. این بلاکچین یک سیستم پرداختی و ذخیره اطلاعات عمومی (public) است که با آپدیت های فنی، الگوریتم ماینینگ pow خود را به اثبات سهام pos تبدیل کرد و به صورت کاملا غیرمتمرکز از سراسر جهان به عنوان یک فول نودر امنیت شبکه را کنترل میکنند. ما تحلیلگران بنیادی بازار ارز دیجیتال، اتریوم را بعد از بیت کوین قدیمی ترین شبکه قدرتمند میدانیم که به تنهایی میتوان کل صنعت دیفای را رهبری کند و توسط ویژگی های منحصر به فرد خود خدمات بسیاری را به مردم ارائه دهد.


تجزیه و تحلیل مالی
به تعداد ۱۰۴۲ پروتکل و ۴۱۳ هزار و ۴۷۳ آدرس در شبکه اتر مشغول فعالیت مالی هستند که مبلغ ۵۴.۳ میلیارد دلار نقدینگی قفل شده در این شبکه وجود دارد و ۱۰۴.۷ میلیارد دلار سقف تاریخی آن است که تا به الان نصف شده است. نکته جالب توجه این است که شاخص نقدینگی قفل شده TVL بسیاری از آلت کوین ها طی سقوط بازار به صورت ۹۹ درصدی تخلیه شدند؛ اما نقدینگی اتریوم کاهش بسیار کمتری را تجربه کرد. تعداد فول نودر و پلتفرم های وام دهی این شبکه روز به روز در حال افزایش هستند که خدمات گسترده ای را ارائه میکنند و مبالغ بسیار زیادی به خود جذب کرده اند. لیدو فایننس با ۳۰ میلیارد دلار، آیگن لایر با ۱۵ میلیارد دلار، آوه با ۹ میلیارد دلار و میکر دائو با ۸ میلیارد دلار دارایی بزرگ ترین پلتفرم های اتریوم هستند که خدماتی از جمله ری استیک، قفل سرمایه و کشت سود و همچنین وثیقه گذاری را به سرمایه گذاران و مشتریان سازمانی خود ارائه میکنند.

اتریوم را زیر 2000 دلار را برای بولران پیش رو بخرید!


تجزیه و تحلیل فنی
همانطور که گفته شد، اتریوم یک سیستم آزاد و عمومی بر پایه‌ فناوری بلاکچین است که مرورگر، ‌ زبان برنامه‌ نویسی و سیستم پرداخت مخصوص به خود را دارد. این شبکه را هیچ کس کنترل نمیکند و از سراسر جهان توسط بسیاری از فول نودر ها، امنیت شبکه تامین میشود و البته باید توجه داشت که گفتن کلمه فول نودر یا همان تامین کنندگان امنیت شبکه به همین راحتی نیست که بگوییم چندین دستگاه در حال استخراج و یا قفل توکن در پلتفرم های سپرده گذاری (استیک، فارم وام دهی) هستند؛ زیرا بر اساس نوع لایه های شبکه مثل شاردینگ، DAG و ماژولار و... امنیت شبکه حساس است و اگر توسط چند فول نودر تامین شود به خطر می افتد! اما در اتریوم احتمال رخ دادن این اتفاق بسیار کم است، چرا که پلتفرم های بزرگی با چین اتریوم کار میکنند و تعدادشان بسیار زیاد است که حجم نقدینگی زیادی هم دارند. گستردگی اجرای قرارداد های هوشمند contract، مسائل پرداخت و هدایت مسیر نقدینگی از عوامل مهم قابل توجه اتریوم است که تا به امروز بسیار عالی پیش رفته است و احتمال این وجود دارد که جایگاه این ارز تا سالهای سال همان ۲ بماند ...

در حال حاضر حمایت کوتاه مدت قیمت اتر ۲۶۵۰ دلار میباشد که نباید از دست برود؛ در غیر اینصورت حمایت معتبر ۲۱۵۰ دلار در دسترس خواهد بود. اگر سقف تاریخی ۵۰۰۰ دلار که یک مقاومت سنگین محسوب میشود شکسته شود، اهداف ۷۵۰۰ و ۱۰۰۰۰ دلار را برای قیمت اتریوم در بولران پیش رو در نظر خواهیم گرفت.


تحلیل تکنیکال اتریوم
قیمت اتریوم در ۲۰ ژانویه ۲۰۲۲ به عمیق ترین کف خود رسید و در اوج وحشت بازار (کاپیتولاسیون) با قدرت زیادی از ۹۰۰ دلار به ۲۰۳۵ دلار پرتاب شد که میشود ۱۲۸ درصد افزایش قیمتی و از همان کف ۹۰۰ دلار تا به سقف دو ماه پیش یعنی ۴۰۸۰ دلار ۳۵۰ درصد بازدهی داشته است؛ در واقع نرخ بازگشت سرمایه ROI از کف به سقف اتریوم طی تقریبا ۲ سال مثبت ۳۵۰ درصد میباشد و برای یک ارز سنگین که جایگاه دوم بازار است یک رقم خیلی خوبی به حساب می آید. در حال حاضر حمایت کوتاه مدت قیمت اتر ۲۶۵۰ دلار میباشد که نباید از دست برود؛ در غیر اینصورت حمایت معتبر ۲۱۵۰ دلار در دسترس خواهد بود. اگر سقف تاریخی ۵۰۰۰ دلار که یک مقاومت سنگین محسوب میشود شکسته شود، اهداف ۷۵۰۰ و ۱۰۰۰۰ دلار را برای قیمت اتریوم در بولران پیش رو در نظر خواهیم گرفت که با دقت و همپوشانی ابزار های کاربردی به همراه سبک فراکتال شناسی تعیین شده است.

اتریوم را زیر 2000 دلار را برای بولران پیش رو بخرید!


سخن پایانی
به نظر میرسد اگر بولران بازار در سال جاری آغاز شود، اتریوم بسیاری را شگفت زده خواهد کرد نه به لحاظ قیمت چونکه ارزش بازار سنگینی دارد بلکه از لحاظ فاندامنتال؛ زیرا نقدینگی، توجهات (سنتیمنت) و کاربران بسیاری را به خود جذب خواهد کرد و اکوسیستم را بیش از پیش گسترش خواهد داد. با شکست ۵۰۰۰ دلار منتظر پرواز اتریوم باشید؛ در غیر اینصورت، ریزش بیشتری خواهد داشت اما این ریزش همانند سال ۲۰۲۲ عمیق نخواهد بود. پس در نتیجه اتریوم را با ویژگی های فوق العاده اش زیر ۲۰۰۰ دلار پیشنهاد می دهیم . در نهایت به شما سرمایه گذاران عزیز توصیه میشود که تحت هر شرایطی حتی در صورت ۱۰۰ دلاری بودن اتریوم، مدیریت سرمایه را رعایت کنید و اجازه ندهید طمع شما را از سرمایه تان و حتی زندگی راحت دور کند.

کد خبر: ۲۸۴٬۲۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha