۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۹
تلاش گسترده ونزوئلا برای استفاده از تتر در راستای تسویه حساب های حاصل از فروش نفت و گاز
رویترز مدعی شد؛

تلاش گسترده ونزوئلا برای استفاده از تتر در راستای تسویه حساب های حاصل از فروش نفت و گاز

خبرگزاری رویترز با انتشار گزارشی از تلاش سازمان یافته دولت ونزوئلا برای استفاده از دلار تتر برای دور زدن تحریم های آمریکا در مبادلات خارجی خود خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار؛ خبرگزاری رویترز با انتشار گزارشی از تلاش سازمان یافته دولت ونزوئلا برای استفاده از دلار تتر برای دور زدن تحریم های آمریکا در مبادلات خارجی خود خبر داد.

بنا بر ادعای رویترز، ونزوئلا نخستین بار در سال ۲۰۲۳ و از طریق شرکت نفت دولتی این کشور، اقدام به انجام مبادلات مالی بین المللی خود از طریق دلار دیجیتال تتر کرده و اکنون، در فاز دوم تلاش های خود قصد دارد استفاده از تتر را برای دیگر بخش های دولتی خود مورد استفاده قرار دهد.

شرکت نفت دولتی ونزوئلا (PDVSA )که طی سال های اخیر به دلیل تحریم های آمریکا امکان دریافت وجود حاصل از فروش نفت خود به مشتریان خارجی را ندارد، به شکلی سازمان یافته از تتر برای تسویه حساب های مالی بین المللی خود استفاده می نماید. رویترز معتقد است که نخستین استفاده دولت ونزوئلا از تتر در سال ۲۰۱۸ و البته به صورت محدود رخ داده است.

با اینحال، کاراکاس از ابتدای سال ۲۰۲۴، به شکلی گسترده به ویژه برای تسویه حساب های مالی خود در بخش فروش نفت و گاز از تتر استفاده کرده و قصد دارد این روند را گسترش دهد.

وب سایت کوین دسک نیز در همین رابطه تلاش کرده است تا با شرکت آمریکایی تتر گفتگو کند. اما به نوشته این وب سایت خبری، شرکت تتر هنوز پاسخی به درخواست خبرنگاران در این خصوص نداده است.

کد خبر: ۲۸۴٬۲۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha