۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۹
مزایده زمین ۶۵۰ متری زعفرانیه متری ۳۳۸ میلیون تومان؛ قیمت ها کارشناسی است| مزایده‌ ماینرها آغاز شد
مدیرکل اموال تملیکی تهران در پاسخ به بازار:

مزایده زمین ۶۵۰ متری زعفرانیه متری ۳۳۸ میلیون تومان؛ قیمت ها کارشناسی است| مزایده‌ ماینرها آغاز شد

ایزدی، مدیر کل اموال تملیکی استان تهران با تاکید بر اینکه مزایده‌ها ماینرها بعد از سال‌ها بلاتکلیفی آغاز شد گفت: مزایده زمین ۶۵۰ متری زعفرانیه با قیمت کارشناسی متری ۳۳۸ میلیون تومان است.

بازار؛ گروه راه و مسکن: حسین ایزدی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از ۳ تا ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ مزایده شماره ۲۷۸ با عرضه هزار و ۱۴۹ اموال غیرمنقول در سامانه ستاد ایران برگزار می‌شود گفت: در فروردین امسال مزایده اموال منقول به شماره ۲۰۷ برگزار شد که ارزش آن یک هزار و ۱۹۵ میلیارد تومان بود. در مزایده ای که از سوم اردیبهشت ماه شروع شده و تا ۱۱ اردیبهشت مهلت دارد، ۲۱۵ پارتی کالا عرضه شده که هفت هزار تن آن چای است.

در مزایده ای که از سوم اردیبهشت ماه شروع شده و تا ۱۱ اردیبهشت مهلت دارد، ۲۱۵ پارتی کالا عرضه شده که هفت هزار تن آن چای است

مدیر کل اموال تملیکی استان تهران ارزش این دوره از مزایده املاک ادامه داد: این مقدار چای با همکاری سازمان استاندارد نمونه‌برداری و به تایید سازمان غذا و دارو رسید که این نمونه‌برداری در ۴۰ روز در هر شیفت با حضور ۳۰ نفر نیروی کار انجام شده است.

تولیدکنندگان و بازرگانان می‌توانند در این مزایده شرکت و چای را خریداری کنند دو ماه به تولیدکنندگان با تایید وزارت جهاد کشاورزی اجازه داده می‌شود تا بعد از برنده شدن مبلغ را واریز کنند و برای آن ضمانت‌نامه بانکی گرفته می‌شود

ایزدی اظهار داشت: تولیدکنندگان و بازرگانان می‌توانند در این مزایده شرکت و چای را خریداری کنند دو ماه به تولیدکنندگان با تایید وزارت جهاد کشاورزی اجازه داده می‌شود تا بعد از برنده شدن مبلغ را واریز کنند و برای آن ضمانت‌نامه بانکی گرفته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پنج هزار تن چای دیگر نیز در مزایده بعدی به فروش گذاشته می‌شد گفت: در مجموع ۳۵ هزار تن چای بود که ۱۷ هزار تن در استان تهران و بقیه در استان هرمزگان است که به سرعت بعد از مجوزهای استاندارد و سازمان غذا و دارو تعیین تکلیف می‌شود.

مدیر کل اموال تملیکی استان تهران در پاسخ به این پرسش که نام برند این چای چیست؟ از برند تجاری این چای به‌خاطرداشتن پرونده قضایی نام نبرد. البته امتیاز ویژه‌ای به تولیدکنندگان چای داده شده است به نحوی که دو ماه مهلت تسویه به شرط ارائه ضمانت نامه بانکی برای آن‌ها در نظر گرفته شده است.

۴۶ ملک معروف به سادات خوزستان واقع در تهران به نفع دولت مصادره شده است که ارزش ملک ۶۵۰ متری در زعفرانیه ۲۲۰ میلیارد تومان با قیمت کارشناسی به مزایده گذاشته شده است

ایزدی با اشاره به مزایده املاک غیر منقول در پاسخ به این پرسش که ارزش این دوره از مزایده املاک چقدر است اظهار داشت: ارزش این دوره از مزایده املاک دو هزار و ۷۹۰ میلیارد تومان است که ۴۶ ملک معروف به سادات خوزستان واقع در تهران به نفع دولت مصادره شده است که ارزش ملک ۶۵۰ متری در زعفرانیه ۲۲۰ میلیارد تومان با قیمت کارشناسی به مزایده گذاشته شده است.

وی تاکید کرد: در این مزایده چندین ملک سنگین داریم که شامل ملک‌های ۱۸ تا سه هکتاری و آپارتمان‌های در استان تهران است که برای خریداران امکانات تشویقی قرار دادیم تا ۲۰ درصد نقد و مابقی را تا ۲ سال پرداخت کنند.

مدیر کل اموال تملیکی استان تهران ادامه داد: مزایده اموال غیر منقول از ۲۸ فروردین شروع شده است که تا فردا فرصت دارد ضمن اینکه مزایده‌های دیگر دوباره عرضه خواهد شد.

قیمت زمین ۶۵۰ متری زعفرانیه کارشناسی است و می توانیم تمام گزارش های تهیه شده را در خصوص این زمین در اختیار قرار دهیم

ایزدی در پاسخ به این پرسش خبرنگار خبرگزاری «بازار» مبنی بر اینکه به نظر می رسد قیمت پایینی برای زمین زعفرانیه در نظر گرفته شده و تعیین شده باشد؟ گفت: قیمت زمین ۶۵۰ متری زعفرانیه کارشناسی است و می توانیم تمام گزارش های تهیه شده را در خصوص این زمین در اختیار قرار دهیم.

در این مزایده‌ها بحث ماینرها که سال‌ها بود بلاتکلیف مانده بود به مزایده گذاشته شد

او با بیان اینکه چهار هزار میلیارد تومان کل دو مزایده منقول و غیر منقول است، گفت: در این مزایده‌ها بحث ماینرها که سال‌ها بود بلاتکلیف مانده بود به مزایده گذاشته شد. سه هزار و ۳۰۰ دستگاه ماینر برای فروش گذاشته است.

وی عنوان کرد: دستگاه‌هایی که استاندارد تایید کند به آنها فروش می‌رود و در صورتی که استاندارد تایید نکند به فروش نخواهد رفت.

مدیر کل اموال تملیکی استان تهران با اشاره به اینکه همکاری قوه قضاییه منجر به تسریع در تعیین تکلیف کالاهای اموال تملیکی شد که اگر این همکاری‌ها نبود شاهد سرعت بخشی در کالاها نمی‌شدیم ادامه داد: ارزش حراج خرده‌فروشی در سال گذشته ۱۶ میلیارد تومان بود و سامانه حراج خرده‌فروشی برای شفافیت در عرضه و دسترسی برای مصرف خانگی در خردادماه سال گذشته آغاز شد.

رقم کالاهای انهدامی در سال ۱۴۰۲ معادل ۲۷۲ میلیارد تومان بوده و ۳۹۰ میلیارد تومان نیز در سال ۱۴۰۱ منهدم شده است

مدیر کل اموال تملیکی استان تهران یادآوری کرد: رقم کالاهای انهدامی در سال ۱۴۰۲ معادل ۲۷۲ میلیارد تومان بوده و ۳۹۰ میلیارد تومان نیز در سال ۱۴۰۱ منهدم شده است که در ابتدای امسال نیز بخش عمده‌ای از کالاهای انهدامی مربوط به گمرک امام خمینی (ره) بوده است.

وی ادامه داد: ارزش پرونده‌های اموال تملکی در سال ۱۴۰۲، ۱۰ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان و در سال ۱۴۰۱ معادل ۹۱۲ هزار میلیارد تومان بوده است.

مدیرکل اموال تملیکی استان تهران در توضیح پرونده‌های قاچاق نیز گفت: دو هزار و ۱۷۱ پرونده قاچاق در سال ۱۴۰۲ و هزار و ۹۰۰ پرونده در سال ۱۴۰۱ تشکیل شده و ارزش پرونده‌های سال ۱۴۰۲ معادل ۱۸ هزار میلیارد تومان بوده است.

کد خبر: ۲۸۴٬۰۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha