۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۳
ترموود:انقلابی در مصالح ساختمانی پایدار

ترموود:انقلابی در مصالح ساختمانی پایدار

چگونگی تشخیص ترموود اصل از ترموود تقلبی.

به گزارش بازار، تشخیص ترموود اصل ازترموود تقلبی می تواند چالش بر انگیز باشد.ترموود اصل از چوب های بالک درجه یک تحت فرایند حرارتی خاص تولید می شود.برخی از نکات مهم برای تشخیص شامل رنگ،بافت و بوی چوب است.

ترموود اصل معمولا دارای رنگی تیره و یکنواخت است،بدون لکه های روشن یا تغییرات ناگهانی در بافت.همچنین بوی ترموود اصل باید کمتر از چوب معمولی باشد زیرافرآیند حرارتی رطوبت و ترکیبات فرار دیگر را از چوب خارج می کند.

مرکز فروش معتبر ترمووود در تهران:شرکت موگو چوب

شرکت موگو چوب یکی از مراکز معتبر جهت خرید ترموود در تهران است که محصولات با کیفیت بالا و خدمات پس از فروش عالی را برای برای کاربرد های متفاوت مانند:نمای ساختمان،کف پوشی و ساخت مبلمان بیرونی در اختیار دارد.

مشتریان می توانند با مراجعه به نمایندگی های شرکت در تهران یا بازدید از وب سایت شرکت، اطلاعت بیشتری در مورد محصولات و خدمات کسب کنند.

نحوه محاسبه و قیمت گذاری ترموود

قیمت گذاری ترموود بستگی به چندین عامل دارد،از جمله آن نوع چوب،ابعاد و کیفیت تولید.متراژ مورد نیاز و نوع کاربری ترموود( نما،کف پوش یا مبلمان )نییز در تعیین قیمت نهایی موثر است.

برای محاسبه قیمت،ابتدا متراژ مورد نظر را با قیمت هر متر مربع یا متر مکعب ضرب می کنیم.

همچنین پیچیدگی های نصب و تکمیل ممکن است بر هزینه کلی تاثیر بگذارند.

قیمت ترموود نما

یکی از فاکتور های بسیار مهم در تامین ترموود بحث قیمت ترموود اصل و مطمعن می باشد که در این قسمت شما را با قیمت ترموود بصورت کاملا وارداتی و بدون واسطه با گارانتی شرکتی معتبر آشنا خواهیم کرد:

قیمت ترموود بسته به نوع ضخامت و مقطع بسیار متفاوت خواهد بود و از دیگر موارد تاثیرگذار قیمت نهایی می توانیم به نوع ترموود که شامل وارداتی و تولید داخلی می باشد اشاره کنیم.

قیمت ترموود در اردیبهشت ۱۴۰۳ طبق لیست قیمت رسمی شرکت موگو وود به شرح زیر خواهد بود:

  • ترمووود با ضخامت ۱۰ میل به ازای هر متر مربع مبلغ ۴۳۰/۰۰۰ تومان
  • ترمووود با ضخامت ۱۶ میل به ازای هر متر مربع مبلغ ۶۳۰/۰۰۰ تومان
  • ترمووود با ضخامت ۱۹ میل به ازای هر متر مربع مبلغ ۷۳۰/۰۰۰ تومان 
  • ترمووود با ضخامت ۲۶ میل به ازای هر متر مربع مبلغ ۸۸۰/۰۰۰ تومان
  • ترمووود با ضخامت ۴۲ میل به ازای هر متر مربع مبلغ ۱/۳۵۰/۰۰۰ تومان 

تمامی قیمت ترموود ایرانی محصول شرکت موگو چوب به همراه گارانتی و اصالت کالا عرضه و به فروش خواهد رسید.

قیمت ترموود استونی وارداتی گرید AA در اردیبهشت ۱۴۰۳ طبق لیست رسمی شرکت موگو چوب به شرح زیر خواهد بود:

  • ترموود با ضخامت ۱۰ میلی متر هر متر مربع ۷۳۰/۰۰۰ تومان
  • ترموود با ضخامت ۱۶ میلی متر هر متر مربع ۱/۱۳۰/۰۰۰ تومان 
  • ترموود با ضخامت ۱۹ میلی متر هر متر مربع ۱/۲۷۰/۰۰۰ تومان 
  • ترموود با ضخامت ۲۶ میلی متر هر متر مربع ۱/۹۷۰/۰۰۰ تومان 
  • ترموود با ضخامت ۴۲ میلی متر هر متر مربع ۲/۴۳۰/۰۰۰ تومان

تمامی قیمت ترموود استونی گرید AA وارداتی ارائه شده در موگو چوب دارای ۱۵ سال گارانتی ماندگاری شرکتی به همراه اصالت کالا به فروش خواهد رسید.

قیمت چوب ترموود فنلاندی وارداتی گرید AAA در اردیبهشت ۱۴۰۳ طبق لیست رسمی شرکت موگو چوب به شرح زیر خواهد بود:

  • چوب ترموود به ضخامت ۱۰ میلی متری هر متر مربع ۸۹۰/۰۰۰ تومان 
  • چوب ترموود به ضخامت ۱۶ میلی متری هر متر مربع ۱/۴۵۰/۰۰۰ تومان
  • چوب ترموود به ضخامت ۱۹ میلی متری هر متر مربع ۱/۷۸۰/۰۰۰ تومان 
  • چوب ترموود به ضخامت ۲۶ میلی متری هر متر مربع ۲/۲۵۰/۰۰۰ تومان 
  • چوب ترموود به ضخامت ۴۲ میلی متری هر متر مربع ۳/۴۸۰/۰۰۰ تومان 

تمامی قیمت چوب ترموود فنلاندی گرید AAA وارداتی ارائه شده در موگو چوب دارای ۳۰ سال گارانتی ماندگاری شرکتی و اصالت کالا به فروش خواهد رسید.

ترموود اصل وارداتی

کاربرد ترموود در نمای ساختمان

ترموود نما به دلیل مقاومت بالا در برابر شرایط اقلیمی مختلف و زیبایی طبیعی،گزینه بسیار محبوب برای  پوشش نماهای ساختمان ها می باشد چراکه این متریال با استفاده از فرایند حرارتی بر روی چوب های نرم مانند صنوبر و سوزنی برگ ها به 

دست می آید که در نتیجه مقاومت چوب در برابر پوسیدگی،رطوبت و حشرات افزایش می یابد.

استفاده از ترموود در نمای ساختمان ها ظاهری مدرن و گرم به محیط آن می بخشد و عمر طولانی متریال نیز از لحاظ صرفه اقتصادی به نفع سازندگان و خریداران آن در داز مدت خواهد شد.

برای نماهای ساختمان ها ترمووود ساخته شده از چوب های صنوبر و ممرز اغلب مورد استفاده قرار می گیرد چراکه این مدل چوبها پس از ترمالیزه شدن بسیار مقاوم و زیبا هستند.

چوب صنوبر به دلیل داشتن بافت یکنواخت و رنگ روشن،زمینه ای مناسب برای رنگامیزی و محافظت های سطحی فراهم می کند اما این درحالی است که چوب ممرز با داشتن دانه بندی طبیعی و تیره تر گزینه ایده آل برای فضاهایی با طراحی 

مدرن و صنعتی می باشد که در ساختمان سازی مدرن شهری آنچنان کاربردی نخواهد داشت.

در بازار برند های مختلفی از ترموود وجود دارند،اما برند های اروپایی محصول کشور فنلاند مانند LUNAWOOD و THERMORY از کشور استونی به دلیل کیفیت بالا و فرایند های کنترل شده تولید از اعتبار زیادی برخوردار هستند.

انتخاب ضخمانت استاندارد و مقطع مناسب برای ترموود نما ساختمان بستگی به شرایط آب و هوایی منطقه و طراحی معماری نمای ساختمان دارد که معمولا ضخمانت هایی بین ۲۰ میلیمتر الی ۴۲ میلیمتر توصیه می شود.

به دلیل ایجاد تعادل استاندارد بین دوام و وزن سبکی که ارائه می دهند،مناسب و گزینه مطلوب جهت نصب فرم ها مستطیلی و مربعی در نما ساختمان با رعایت اصول اصلی نصب ترموود می باشد.

ترموود نما

نصب ترموود نمای ساختمان

به دلیل قرارگیری ناحیه پوششی نما ساختمان در فضای خارجی در جهت نصب ترموود نیازمند دقت بالایی می باشد تا از ورود رطوبت به پشت ترموود در نما جلوگیری به عمل آید.

استفاده از زیرساخت های مناسب برای تهویه هوا و جلوگیری از تماس مستقیم چوب با سطوح آب بند شده اهمیت بسیار بالایی دارد و همچنین،از پیچ های ضدزنگ و براکت هایی که ضد رطوبت هستند برای جلوگیری

از پوسیدگی و تخریب بافت چوب در ترموو نما باید مورد استفاده قرار بگیرد.

نصب ترموود نما به دو صورت عمودی و افقی امکان پذیر می باشد که درصورت نصب ترموود بصورت عمودی نیاز به زیرسازی در جهت افقی می باشد و در عین حال برای نصب ترموود نما بصورت افقی نیازمند زیرسازی در جهت عمودی خواهید بود.

با توجه به شکل و ظاهر ترموود درخت کاج برای اجرا در نما بهترین حالت قرار گیری بصورت عمودی می باشد اما به دلیل باب شدن ظاهر ترموود در نما بصورت افقی،زیاد مورد توجه قرار نگرفته و اجرا نمی شود.

به دلیل وجود ارتفاع در اجرا و نصب ترموود نما شما نیازمند کلایمر یا کابین های متحرک خواهید بود تا در برابر خطرات ایمنی ناشی از سقوط پرسنل نصاب چوب جلوگیری به عمل آورید چراکه داربست فلزی استاندارد این پروسه نمی باشد.

نصب ترموود در نما به دلیل عدم دسترسی مناسب در این ناحیه باید به گونه ایی باشد که بعداز گذشت مدت زمان های طولانی قابلیت تعویض و تعمیر ترموود در نما را برای مصرف کننده داشته باشد که از این رو 

استانداردترین روش نصب ترموود نما ساختمان استفاده از پیچ ترموود مخصوص می باشد که این نوع پیچ کاملا وارداتی و دارای روکش رنگ کوره ایی است که می توانید در مجموعه موگو چوب ثبت سفارش انجام دهید.

ترمووود نما

رنگ ترموود نما

بعداز فرایند نصب و اجرای ترموود نما،برای ماندگاری بیشتر و جلوگیری از تخریب بافت ترموود در برابر شرایط اقلیمی مختلف نیازمند محلول محافظت کننده تحت عنوان رنگ ترموود خواهد بود.

رنگ ترموود در بازار داخلی تنوع بسیار زیادی دارد که در عین حال دارای چندین مارک و برند تلقبی در سطح بازار است و برای تشخیص تخصصی رنگ ترموود اصل از تقلبی نیازمند مشاوره و آنالیز دقیق خواهید بود.

از دیگر محصولات رنگ ترموود بر پایه روغنی مناسب ترین گزینه از جهت پایداری و دوام برای ترموود نما می باشد که دارای پیگمنت های معدنی و طبیعی بوده که کاملا سازگار با محیط زیست و عاری از هرگونه مواد مضر برای انسان می باشد.

این محلول با ترکیب ساختاری روغن های گیاهی کتان و روغن آفتاب گردان به همراه دانه رنگی های معدنی بهترین محافظت را از بافت چوب در برابر شرایط اقلیمی مختلف به عمل می آورد.

کد خبر: ۲۸۳٬۹۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha