۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۹
مرغ و سبزیجات با تداوم جنگ غزه از سفره عید صهیونیست‌ها پر کشید

مرغ و سبزیجات با تداوم جنگ غزه از سفره عید صهیونیست‌ها پر کشید

روزنامه تایمز رژیم صهیونیستی گزارش داد که با تداوم جنگ غزه و تاثیر عمیق آن بر بخش کشاورزی یک میلیون و نیم نفر از جمعیت اسرائیل فقیرتر شدند.

به گزارش بازار، «وضعیت معیشتی ساکنان اسرائیل به دلیل جنگ بدتر شده است و ۱.۴ میلیون نفر که پیش‌تر هم در تهیه غذا با مشکل دست و پنجه نرم می‌کردند، فقیرتر شدند» این را روزنامه تایمز رژیم صهیونیستی به نقل از یک انجمن امدادی خبر داده است.

بخش کشاورزی رژیم صهیونیستی در نتیجه جنگ غزه از خسارات هنگفتی رنج می‌برد که منجر به بحران شدید غذایی شده است، با وجود اینکه سازمان‌های به اصطلاح امدادرسانی در سرزمین های اشغالی در حال بسیج تلاش‌های خود برای رسیدگی به این بحران جدی با نزدیک شدن به تعطیلات عید پسح هستند.

بر اساس گزارشی که توسط روزنامه تایمز رژیم صهیونیستی منتشر شد، بخش کشاورزی این رژیم از زمان شروع جنگ غزه با از دست دادن حدود ۴۰ درصد نیروی کار و ۳۰ درصد از سطح زیرکشت خود مواجه شد و مناطق وسیعی از زمین‌های کشاورزی رها شد.

با گذشت بیش از ۶ ماه از آغاز جنگ و در حالی که صهیونیست‌ها در حال آماده شدن برای عید پِسَح هستند، تأثیر جنگ همچنان وجود دارد و سازمان‌های به اصطلاح خیریه در سرزمین‌های اشغالی برنامه‌هایی را برای حمایت از آسیب دیدگان به منظور تهیه غذا برای سفره عید پسح راه اندازی کرده‌اند.

جوزف گتلر، بنیانگذار انجمن خیریه لکت اسرائیل با تاکید بر عمیق‌تر شدن مشکلات معیشتی صهیونیست‌ها با تداوم جنگ غزه گفت: فقیرها فقیرتر شدند. گتلر با اشاره به شرایط دشواری که بسیاری از اسرائیلی‌ها در نتیجه جنگ با آن مواجهند، گفت این موضوع درباره کسانی که به دلیل جنگ آواره شدند خانه‌هایشان خراب شده و زندگی شان زیر و رو شده بغرنج‌تر است.

روزنامه تایمز رژیم صهیونیستی تأثیر جنگ بر کشاورزی این رژیم را نیز عمیق خواند و گفت: منطقه همجوار نوار غزه، یک مرکز عمده کشاورزی بود که در جنگ، به شدت آسیب دیده و از دست دادن نیروی کار، چه خارجی و چه فلسطینی، چالش های پیش روی کشاورزان را تشدید کرده است.

در ادامه آمده است: بحران بخش کشاورزی اسرائیل منجر به افزایش قابل توجه تورم هزینه مواد غذایی شد، قیمت‌ها به طور چشمگیری افزایش یافت، واردات دو برابر شد و ناامنی غذایی در سراسر کشور تشدید شد.

سازمان امدادی دیگر موسوم به « B'nai B'rith » (پسران عهد) با اشاره به اینکه در روزهای اخیر اقدام به توزیع حدود ۵۰۰ سبد غذایی بین خانواده‌های شهرک های صهیونیست نشین سدروت و مناطق اطراف آن کرده است گفت که این سبد حاوی مایحتاج اصلی عید پسح مانند مرغ، نان ماتزا و روغن بود. مدیر عامل لکت، گدی کروچه، با ابراز تاسف از کوتاهی کابینه نتانیاهو برای رسیدگی به چالش‌ها تاکید کرد که بسیاری از مردم عید را دور یک سفره خلوت جشن می‌گیرند، زیرا نمی توانند امنیت غذایی کافی را برای خانواده‌های خود تضمین کنند.

جوزف گتلر بر لزوم بازگشت نیروی کار خارجی که با جنگ غزه از سرزمین‌های اشغالی گریخته‌اند تاکید کرد و گفت واردات هم باید افزایش یابد افزون بر اینکه باید تدابیری برای تقویت کشاورزی محلی و تضمین امنیت غذایی اتخاذ شود.

عید پسح، یکی از سه عید بزرگ در سرزمین‌های اشغالی به‌شمار می‌آید. این عید از امروز(دیشب شب اول) آغاز می‌شود شام شب عید پسح، یکی از نکات برجسته عید پسح است که پای ثابت سفره‌های این شب تخم مرغ، کاهو و ران مرغ است. به دنبال تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به نوار غزه زمین‌های کشاورزی همجوار نوار غزه و همچنین مزارع پرورش مرغ و باغ‌ها در شمال سرزمین‌های اشغالی هم مرز با لبنان هدف موشک‌های مقاومت قرار گرفته و خسارت سنگینی به این رژیم وارد کردند.

به دنبال آن کابینه نتانیاهو مجبور به واردات بیشتر مواد غذایی شده اما تداوم جنگ به گرانی در سرزمین‌های اشغالی دامن زده و به گفته نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی هر پنج دقیقه قیمت اجناس در اسرائیل افزایش می‌یابد.

کد خبر: ۲۸۳٬۸۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha