۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۳
پرونده تجارت خارجی غیر نفتی دبی در سال ۲۰۱۹ درخشان تر شد!
اسرار تجارت خارجی امارات :

پرونده تجارت خارجی غیر نفتی دبی در سال ۲۰۱۹ درخشان تر شد!

حجم معاملات خارجی غیر نفتی دبی در سال ۲۰۱۹ نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۸، با حجم ۸۳ میلیون تن  رشد ۲۲ درصدی را تجربه کرد و کارنامه تجاری خود را درخشان تر از گذشته نشان داد.   

بازار، تهمینه غمخوار- براساس اعلام اداره گمرک امارات، دستاوردهای تجاری غیر نفتی دبی در سال ۲۰۱۹ انگیزه بیشتری برای رسیدن به چشم انداز سال ۲۰۲۰ در امارات ایجاد کرده است.

 مدیر کل گمرک دبی گفت دبی به اقدامات خلاقانه ای در راستای تسهیل و تقویت تجارت از جمله ۲۴ پروژه برای حمایت از EXPO ۲۰۲۰ آینده در سال  ۲۰۱۹ مبادرت ورزیده که کمک شایانی به اقتصاد امارات خواهد کرد. 

 وی همچنین افزود که حجم صادرات مجدد در سال ۲۰۱۹ با رشد سریع ۴۸ درصدی به ۱۳ میلیون تن رسیده، در حالی که صادرات رشد ۴۷ درصدی (حجم ۱۴ میلیون تن) و واردات افزایش ۱۳ درصدی با رسیدن به حجم ۵۶ میلیون تن را تجربه کرده است.

مدیر کل اعلام کرد که "سند ۴ ژانویه"  الهام بخش بزرگی برای اقدامات در راستای حرکت به سوی توسعه پایدارتر می باشد.

همچنین بیانیه "سند ۴ ژانویه" بیانگر تشکیل شورای جدید دبی با هدف ارتقاء رقابت امارات در همه مناطق و بخش ها، می باشد.  

گفتنی است که یکی دیگر از دستاوردهای تحقق یافته توسط گمرک دبی در سال ۲۰۱۹، افزایش تعداد معاملات انجام شده توسط وزارت امور خارجه دبی، ثبت ۳۴ درصدی افزایش یا ۱۳ میلیون معاملات در مقایسه با ۹.۷ میلیون در سال ۲۰۱۸ بوده است.

مدیر کل گمرک خاطرنشان کرد که معاملات تجارت دبی با کشورهای مختلف در جهان از تریلیون شاخص رشد شش درصدی عبور کرد تا در ۹ ماهه نخست سال ۲۰۱۹ از ۹۹۶۶ میلیارد درهم در مدت مشابه سال ۲۰۱۸، به ۱.۰۱۹ تریلیون درهم افزایش یابد.

شایان ذکر است که صادرات نیز ۲۳ درصد افزایش یافته و به ۱۱۸ میلیارد درهم رسیده و بخش صادرات مجدد نیز با ۴ درصد افزایش ۳۱۲ میلیارد درهم و واردات با رشد ۳ درصدی ۵۸۹ میلیارد درهم را تجربه کرده است.

مدیرکل گمرک دبی تأیید کرد ما هم اکنون با سایر شرکای دولتی در ارتباط هستیم تا اطمینان حاصل شود که بهترین خدمات به غرفه داران EXPO ۲۰۲۰ ارائه می شود.  

 بسیاری از برنامه ها و سیستم های عامل پیشرفته از جمله فضای کاری هوشمند در جهت تسهیل تجارت و ارائه خدمات عالی به مشتریان ما اولویت و یک تمرین روزانه است و فقط شعاری نیست که ما مطرح کنیم.

این مقام گمرکی اظهار کرد که دبی در سال ۲۰۱۹ سود سه ماهه ثابتی کسب کرده و سه ماهه سوم بیشترین فعالیت تجاری را به ارزش ۳۴۳ میلیارد درهم(رشد هفت درصدی) را به دست آورده است.

 گفتنی است که تجارت خارجی دبی در خارج از مناطق آزاد سهم بزرگی در افزایش تجارت سراسر جهان در ۲۰۱۹ داشت و با رشد ۱۱ درصدی، ۴۳۹ میلیارد درهم را به خود اختصاص داد.

تجارت مستقیم نیز با رشد ۲ درصدی نرخ ۵۷۴ میلیارد درهم ( افزایش ۱۰ میلیارد درهمی) را در مقایسه با ۹ ماه اول سال ۲۰۱۸ تجربه کرد.

تجارت انبارگمرک نیز به ۶ میلیارد درهم رسید . تجارت مرزهای زمینی نیز ۱۱ درصد رشد داشت و سهم ۱۶۹ میلیارد درهمی را به خود اختصاص داد.  تجارت دریایی و بنادر با ۵ درصد رشد نرخ  ۳۸۱ میلیارد درهمی را نیز از آن خود کرد. 

همچنین تجاری حمل و نقل هوایی با چهار درصد افزایش نرخ ۴۶۹ میلیارد درهمی را در پرونده تجاری خود قرار داد.  

گفتنی است که دبی در سال ۲۰۱۹ برای تسهیل تجارت، پاسپورت جهانی لجستیک را نیز راه اندازی کرد. این گذرنامه به منظور تقویت نقش برنامه "جاده ابریشم دبی" طراحی شده که راه را برای رشد بیشتر هموار کرده و نقش امارات را در اقتصاد جهانی با افزایش تقاضا برای محصولات، خدمات و سیستم های حمل و نقل یکپارچه گسترش می دهد.

در رابطه با تأمین مرزها، گمرک دبی به پیشرفته ترین و هوشمندترین سیستم های الکترونیکی مجهز است و ۵۳ پرونده مالکیت معنوی را به ارزش ۱۱ میلیون درهم در بازار ثبت کرده است.

اتاق کنترل عملیات در نوع خود از برترین اتاق ها در منطقه است و کمک شایانی به عملیات گمرکی کرده است .

ذکر این نکته لازم است که سازمان گمرک دبی با داشتن پیشرفته ترین سیستم های بازرسی و اسکن در سراسر جهان نقش کلیدی و مهمی در تامین کالا و صنعت تجارت جهانی ایفا کرده است.   

گمرک دبی از طریق خدمات هوشمند خود مورد توجه و تمجید ارگانهای مختلف جهانی از جمله سازمان جهانی گمرک (WCO) است از جمله تحسین عملکرد گمرک دبی در حاشیه صد و سی و سومین و صد و سی و چهارمین نشست شورای جهانی WCO  که در بروکسل پایتخت بلژیک برگزار شد. 

کد خبر: ۲٬۸۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha