۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۴
برداشت شن و ماسه از «باغ شاه» توسکستان متوقف شد| تشکیل پرونده برای مدیران متخلف
دادستان مرکز گلستان:

برداشت شن و ماسه از «باغ شاه» توسکستان متوقف شد| تشکیل پرونده برای مدیران متخلف

گرگان- دادستان مرکز گلستان از توقف برداشت شن و ماسه از منطقه «باغ شاه» جنگل توسکستان خبر داد و گفت: برای مدیران متخلف در این حوزه پرونده تشکیل شد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی دادگستری گلستان، پس از انتشار ویدئویی از برداشت شن و ماسه از بستر رودخانه منطقه «باغ شاه» جنگل توسکستان و آسیب به درختان این منطقه، دادستان مرکز استان عصر دیروز برای بررسی به این‌ منطقه رفت.

محمود اسپانلو اظهار کرد: در این بازدید مدیران چند دستگاه مرتبط نیز برای ارائه توضیحات به این محل فراخوانده شدند.

دادستان مرکز استان افزود: پس از بررسی و شنیدن نظر کارشناسان دستور توقف عملیات برداشت شن و ماسه از بستر رودخانه در عمق جنگلهای هیرکانی در منطقه «باغ شاه» توسکستان صادر و بلافاصله دیشب همه ماشین آلات برداشت از منطقه خارج و ورودی جاده منتهی به این‌ منطقه با خاک مسدود شد.

محمود اسپانلو گفت: برای همه مدیرانی هم که با صدور مجوزها بستر را برای برداشت شن و ماسه و تخریب این جنگل فراهم کردند، پرونده تشکیل شد.

دادستان مرکز استان‌ همچنین در ادامه این بازدید به منطقه معروف به باغ سرهنگ توسکستان رفت و دستور داد تمام ویلاهای ساخته شده در این منطقه که بدون مجوز تغییر کاربری و ساخت و ساز شده است، در اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی تخریب شود.

اسپانلو گفت: همه مدیران مرتبط هم که با نظارت نکردن خود سبب شدند طی یکسال این منطقه به شهرک تبدیل شود به جهت ترک فعل تحت تعقیب قضایی قرار می گیرند.

گفتنی است، جنگل توسکستان‌ گرگان بخشی از محدوده جنگلهای هیرکانی است که به عنوان میراث جهانی در یونسکو ثبت شده است.

کد خبر: ۲۸۳٬۷۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha