۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
تنش های خاورمیانه تاثیری بر اقتصاد اروپا نداشته است|روند کاهش نرخ بهره باید آغاز شود
رئیس بانک مرکزی فرانسه مدعی شد؛

تنش های خاورمیانه تاثیری بر اقتصاد اروپا نداشته است|روند کاهش نرخ بهره باید آغاز شود

رئیس بانک مرکزی فرانسه طی اظهاراتی پیرامون تنش های موجود در منطقه خاورمیانه، تاکید کرد که این تنش ها نباید تاثیری بر قیمت انرژی برنامه های اقتصادی منطقه یورو داشته باشند.

به گزارش خبرنگار بازار؛ رئیس بانک مرکزی فرانسه طی اظهاراتی پیرامون تنش های موجود در منطقه خاورمیانه، تاکید کرد که این تنش ها نباید تاثیری بر قیمت انرژی برنامه های اقتصادی منطقه یورو داشته باشند.

بر اساس این گزارش، فرانسیس ویلروی از مقام های ارشد بانک مرکزی اروپا نیز محسوب می شود، همچنین تاکید کرد که روند کاهش نرخ بهره بانکی در منطقه یورو باید از ماه ژوئن آغاز شود.

وی که این سخنان را در گفتگو با نشریه فرانسوی «لس ایکوز» مطرح می کرد، مدعی شد که تنش های فعلی در خاورمیانه اقتصاد اروپا را تهدید نخواهند کرد و علیرغم تمامی این مشکلات، نرخ تورم در منطقه یورو به زیر دو درصد رسیده است.

ویلروی گفت: در حال حاضر، درگیری ها منجر به افزایش قیمت نفت نشده است. اگر چنین رویدادی رخ دهد، آنگاه باید در سیاست های پولی و بانکی خود بازبینی کنیم.

لازم به ذکر است، علیرغم بیانیه منتشر شده از سوی بانک مرکزی اروپا مبنی بر لزوم روند کاهش نرخ بهره از ماه ژوئن، گزارش ها حاکی از وجود اختلاف میان مدیران ارشد این بانک است. در حال حاضر، ترس از افزایش قیمت نفت و دیگر حامل های انرژی در پی افزایش تنش ها در خاورمیانه، منجر به احتیاط بیشتر بانک های مرکزی بزرگ جهان به ویژه فدرال رزرو آمریکا و بانک مرکزی اروپا برای اعلام زمان دقیق آغاز فرآیند کاهش نرخ بهره بانکی شده است.

کد خبر: ۲۸۳٬۶۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha